Годишен план на дейностите за подкрепа за личностно развитие на децата и учениците в Община град Добрич (2024 – 2025 г.)

A A A
Tuesday, 2 July 2024

ГОДИШЕН ПЛАН

НА ДЕЙНОСТИТЕ ЗА ПОДКРЕПА

ЗА ЛИЧНОСТНО РАЗВИТИЕ НА ДЕЦАТА И УЧЕНИЦИТЕ

В ОБЩИНА ГРАД ДОБРИЧ

(2024 – 2025 г.)

 

Годишният план е разработен съгласно чл. 197, ал. 3 от Закона за предучилищното и училищното образование, в сила от 01.08.2016 г. и в изпълнение на Общинската стратегия за подкрепа за личностно развитие на децата и учениците от Община град Добрич (2024-2026 г.)

 

Стратегическа цел 1: Осигуряване на среда за социално приобщаване и качествено образование, в която детето е прието, ценено и има възможност да развива своите способности.

 

Дейност

Срок за изпълнение

Институции

Период на очитане

1.1.Оценяване на индивидуалните потребности на децата и учениците и определяне на необходимост от обща или от допълнителна подкрепа

 

Ежегодно, м. септември

 

детски градини, училища

годишен

1.2. Извършване на оценка на риска от обучителни затруднения на децата на 5 и 6 годишна възраст в рамките на установяването на готовността на детето за училище

 

Ежегодно, м. септември

 

детски градини,

годишен

1.3.  Ранно оценяване на децата от 3 години до 3 години и 6 месеца при постъпване за първи път на детето в детската градина чрез скрининг за определяне на риск от възникване на обучителни затруднения

 

Ежегодно, при постъпване за първи път на детето в ДГ

детска градина, РЦПППО- Добрич

годишен

1.4. Осигуряване на педагогическа и психологическа подкрепа на децата и учениците със СОП за оптимално развитие на силните страни и способностите, коригиране и компенсиране на обучителните затруднения, постигане на очакваните резултати от обучението, стимулиране на цялостното им развитие за успешна социална и професионална реализация.

 

ежегодно

детски градини и училища ЦСОП, РЦПППО – Добрич, Община град Добрич, РУО – Добрич, социални услуги

 

годишен

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.5. 1.5. Осигуряване на допълнителна подкрепа за развитие на интересите, способностите, компетентностите и изявата на децата и учениците в областта на науките, технологиите, изкуствата и спорта:

1.5.1. Проучване на интересите, способностите и компетентностите на децата и учениците и създаване на условия за тяхното пълноценно развитие и изява;

1.5.2.Организиране и провеждане на занимания в групи по интереси в областта на науките, технологиите, изкуствата, спорта, гражданското и здравното образование.

1.5.3. Организиране на образователна, творческа, спортна дейност за деца и ученици, включително през ваканциите.

ежегодно

детски градини училища, Община град Добрич, РУО – Добрич, МЦ – Добрич,

културни институти и сдружения в областта на културата и спорта

годишен

1.6. Кариерно консултиране и ориентиране на учениците в зависимост от потребностите, интересите, способностите, предпочитанията и ценностите

ежегодно

училища, ЦПЛР, РУО – Добрич,

Община град Добрич

годишен

 

1.7. Осигуряване на кариерно ориентиране според способностите и потребностите на учениците със СОП

 

ежегодно

РЦПППО – Добрич,

ЦПЛР, РУО – Добрич

годишен

 

1.8. Откриване на децата и учениците с изявени дарби и определяне на възможности за оказване на допълнителна подкрепа за личностно развитие

 

 

 

 

 

 

ежегодно

детски градини, училища,

Община град Добрич,

РУО – Добрич, институти и сдружения в областта на културата и спорта, МЦ – Добрич

годишен

1.9. Осигуряване на морална и материална подкрепа за деца с изявени дарби за високи постижения в областта на науките, технологиите, изкуствата и спорта.

 

ежегодно

детски градини, училища,

Община град Добрич,

РУО – Добрич, институти и сдружения в областта на културата и спорта, МЦ – Добрич

годишен

Стратегическа цел 2:  Осигуряване на качество на човешките ресурси за ефективно посрещане на разнообразието от потребности на всички деца и ученици.

2.1. Обезпечаване на общата и допълнителна подкрепа  за личностно развитие в детските градини и училищата с необходими специалисти:  психолог/педагогически съветник, логопед, социален работник, ресурсни учители и др. педагогически специалисти според потребностите на  децата и учениците, в т.ч. чрез работа по национални програми и проекти.

ежегодно

 

детски градини, училища, ЦСОП, РЦПППО – Добрич

ДСП, социални услуги

годишен

2.2. Повишаване компетентностите на учителите, образователните медиатори, педагогическите съветници, психолози, кариерни консултанти, ресурсни учители, логопеди, социални работници (вкл. чрез споделяне на опит и взаимно учене) за успешно включване и пълноценно участие на децата/учениците в образователния процес.

ежегодно

детски градини, училища, ЦСОП, РЦПППО – Добрич, РУО – Добрич, НПО, Община град Добрич

годишен

2.3. Повишаване на компетентностите на учителите, педагогическите съветници, психолозите, образователните медиатори и кариерните консултанти за работа в мултикултурна образователна среда, за управление на конфликти, справяне с агресията, дискриминацията и насилието.

ежегодно

 

детски градини, училища, РУО – Добрич, ЦПЛР, Община град Добрич, МКБППМН, ОЗД, РДСП

годишен

2.4. Повишаване на квалификацията на непедагогическите специалисти.

ежегодно

детски градини, училища, РУО – Добрич, Община град Добрич

годишен

Стратегическа цел 3: Превенция и намаляване на агресията и тормоза и недопускане на дискриминация в образователните институции

 

 

3.1. Организиране и реализиране на кампании и инициативи за превенция и/или намаляването на агресията и тормоза, в т.ч. кибертормоза, в детските градини и училищата; за повишаване на толерантността и за междукултурен диалог.

ежегодно

детски градини и училища, Община град Добрич,

РУО – Добрич, МКБППМН, МВР, ОЗД

годишен

3.2.  Оказване на психологическа и педагогическа подкрепа за децата, учениците и родителите

ежегодно

детски градини и училища, Община град Добрич,

РУО – Добрич, МКБППМН, ДПС при Първо РУП, Общностен център, ЦОП

годишен

3.3. Формиране на нагласи за приемане на различията между децата и учениците, основани на раса, народност, етническа принадлежност, произход, религия.

ежегодно

детски градини и училища, Община град Добрич,

РУО – Добрич, ОЗД, НПО

годишен

Стратегическа цел 4: Достъпност на общата и специализираната среда за децата и учениците чрез подобряване на материалните условия в детските градини и училищата

 

4.1. Подобряване на достъпността на архитектурната среда в образователните институции за осигуряване на физически достъп на децата и учениците с намалена мобилност.

ежегодно

Община град Добрич, РУО – Добрич, училища, детски градини

При изтичане срока на стратегията

4.2. Реализиране на проектите за модернизиране на МТБ на ДГ № 12, 17, 23 и 32, на ОУ „Стефан Караджа“, ОУ „Хан Аспарух“ и на СУ „Любен Каравелов“, както и на ФСГ „В. Левски“ и ПГТ „П. К. Яворов“

2024 – 2025 г.

Община град Добрич, РУО – Добрич

При изтичане срока на стратегията

4.3. Привличане на целеви средства по спечелени проекти за модернизиране на образователни институции на територията на Община град Добрич.

 

ежегодно

Община град Добрич, РУО – Добрич, училища, детски градини

При изтичане срока на стратегията

 

Стратегическа цел 5: Подобряване на взаимодействието между участниците в образователния процес. Разширяване на диалога и взаимодействието с родителите.

5.1. Прилагане на модели и на добри практики на взаимодействие дете/ученик – родители – учители – медиатори/социални работници за превенция на отпадането от образователната система.

ежегодно

детски градини, училища,

РУО – Добрич, НПО, Общностен център, ЦОП

 

 

годишен

5.2. Съвместна работа между родители и учители за адаптиране на децата към образователната система и създаване и развиване на мотивация за учене.

ежегодно

детски градини, училища

 

годишен

5.3. Психологическа подкрепа на родители за превенция на насилието и преодоляването на проблемното поведение на децата и учениците.

 

ежегодно

 

 

 

детски градини, училища, МКБППМН, Община град Добрич, Общностен център, ЦОП, ДСП

годишен

Стратегическа цел 6: Активно взаимодействие между образователните институции, държавни и общински структури, доставчици на социални услуги за осигуряване на процеса на приобщаващо образование в детските градини и училищата

 

 

 

6.1. Изпълнение на Механизма за противодействие на училищния тормоз между децата и учениците в училище 

ежегодно

детски градини, училища, МКБППМН, ОЗД, Първо РУП – Добрич,  Община град Добрич,

РУО – Добрич

годишен

6.2. Изпълнение на нормативните изисквания за уведомяване на отделите за закрила на детето от  училищата и детските градини в случаите на деца и ученици в риск, отказ от страна на родителите за осигуряване на допълнителна подкрепа след оценка на индивидуалните потребности на детето/ученика.

ежегодно

детски градини, училища, ОЗД , Община град Добрич, РУО – Добрич

годишен

6.3. Реализиране на Механизма за съвместна работа на институциите по  обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст, в т.ч. проследяване на всеки случай на дете/ученик при пътуване и миграция и/или в риск от отпадане

ежегодно

РУО – Добрич, Община град Добрич,

детски градини, училища,

ДСП, ОД на МВР, МКБППМН, ДПС при  РУП,

СУ за деца и младежи

 

годишен

6.4.Организиране и провеждане на дейности,  насочени към местната общност за преодоляване на  предразсъдъците и  повишаване на информираността и чувствителността към децата и учениците, нуждаещи се от  допълнителна подкрепа за личностно развитие.

ежегодно

детски градини,

училища,

Община град Добрич,

РУО – Добрич, НПО

годишен

               

Приета с решение № 8-1 от 11.06.2024 година

на Общински съвет град Добрич

 

 

 

Публикувана на: 2 July 2024 10:50:35
Свали в pdf