УТВЪРЖДАВАМ:
ЙОРДАН ЙОРДАНОВ
Кмет на Община град Добрич
Заповед № 419/08.04.2016 г.,
изм. и доп. Заповед № 1031/30.08.2017 г.,
изм. и доп. Заповед № 688/21.06.2018 г.
изм. и доп. Заповед № 444/03.04.2025 г.
УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК
ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА И ДЕЙНОСТТА НА ОБЩИНСКАТА АДМИНИСТРАЦИЯ
В ОБЩИНА ГРАД ДОБРИЧ
ГЛАВА І
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 1. Този Правилник определя организацията на общинската администрация в Община град Добрич, наименованията и броя на дирекциите в общата и специализираната администрация, звената, които са на пряко подчинение на Кмета, и техните функции.
Чл. 2. Правилникът има за цел осигуряване на ефективна дейност на изпълнителната власт в съответствие с Конституцията на Република България, Европейската харта за местно самоуправление, Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА) и законите на страната.
Чл. 3. Общинската администрация при осъществяване на своята дейност се ръководи от следните основни принципи:
- Законност
- Откритост и достъпност
- Отговорност и отчетност
- Ефективност
- Субординация и координация
- Предвидимост
- Обективност и безпристрастност
- Служебно начало
- Последователност.
Чл. 4. Администрацията осъществява своята дейност в интерес на обществото и в съответствие с Конституцията и другите нормативни актове.
Чл. 5. (доп., Заповед № 688/21.06.2018 г.) Общинската администрация работи при съблюдаване изискванията на Закона за защита на личните данни (ЗЗЛД), Регламент (ЕС) 2016/679 за защита на данните, Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ) и Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ).
ГЛАВА ІІ
СТРУКТУРА НА ОБЩИНСКАТА АДМИНИСТРАЦИЯ
Чл. 6. Общинският съвет одобрява общата численост и структурата на общинската администрация в общината.
Чл. 7. (1) Според разпределението на дейностите, които извършва, общинската администрация е обща и специализирана.
(2) Общата администрация осигурява технически дейността на Кмета на Общината, на специализираната администрация и дейности по административно обслужване на гражданите и юридическите лица.
(3) Специализираната администрация включва дирекциите, които подпомагат и осигуряват осъществяването на правомощията на Кмета на Общината.
Чл. 8. (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) (1) Общата администрация е организирана в един сектор и две дирекции, със следните отдели:
1. Дирекция „Административно-правно, информационно и техническо обслужване”:
1.1.Отдел „Канцелария и административно обслужване”
1.2.Отдел „Център за услуги и информация”
1.3. Отдел „Правно обслужване и обществени поръчки“
2. Дирекция „Бюджет и финанси”.
3. Сектор „Управление на човешките ресурси“
(2) (изм., Заповед № 1031/30.08.2017 г.) (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Специализирана администрация е организирана в шест дирекции, със следните отдели:
1. Дирекция „Местни данъци и такси”
2. Дирекция „Общинска собственост”
3. Дирекция „Устройство на територията, инфраструктура и околна среда” (УТИОС) със следните отдели:
3.1. Отдел „Устройство на територията и строителен контрол“
3.2. Отдел „Инфраструктура и околна среда“
4. Дирекция „Стратегическо развитие, проекти и икономика“ със следните отдели:
4.1. Отдел „Стратегическо развитие, проекти и програми“
4.2. Отдел „„Икономика и търговия“
5. Дирекция „Хуманитарни дейности” със следните отдели:
5.1. Отдел “Образование и култура“
5.2. Отдел „Здравеопазване и социални дейности“
6.Дирекция „Гражданска регистрация и обслужване на населението” (ГРОН)
(3) (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) На пряко подчинение на Кмета на Общината са звено „Вътрешен одит” и отдел „Канцелария и административно обслужване“.
(4) (нова, Заповед № 688/21.06.2018 г.) На пряко подчинение на Председателя на Общински съвет е звено „Секретариат на Общински съвет“, което е в структурата на общинската администрация. Служителите в звеното се назначават и освобождават от Кмета по предложение на Председателя на Общински съвет.
Чл. 9. (1) Кметът на Общината утвърждава длъжностното разписание на общинската администрация в съответствие с одобрената от Общински съвет структура и обща численост.
(2) Назначаването на служителите по служебно или трудово правоотношение се извършва от Кмета на Общината при условията и по реда на Закона за държавния служител и Кодекса на труда.
Чл. 10. Освен определените с Устройствения правилник функции, служителите в общинската администрация изпълняват и други задачи и отговарят пред прекия си ръководител за изпълнението на работата, съобразно длъжностните си характеристики.
Чл. 11. (1) Директорите на дирекции и началниците на отдели планират, ръководят, организират, координират, контролират, отчитат и носят отговорност за дейността и за изпълнението на възложените им задачи в съответствие с определените им функции.
(2) Служителите в общинската администрация не са длъжни да изпълняват незаконосъобразните актове и заповеди на по-горестоящите органи и служители.
(3) Общинските служители не са длъжни да изпълняват неправомерна заповед, издадена по установения ред, когато тя съдържа очевидно за тях правонарушение.
ГЛАВА ІІІ
ДЛЪЖНОСТИ В ОБЩИНСКАТА АДМИНИСТРАЦИЯ
Чл. 12. Длъжност в общинската администрация е нормативно определена позиция, която се заема по служебно правоотношение или по трудово правоотношение въз основа на определени изисквания и критерии, свързана е с конкретен вид дейност на лицето, което я заема, и се изразява в система от функции, задачи и задължения, утвърдени с длъжностна характеристика.
Чл. 13. Дейността на общинската администрация се осъществява от:
1. Държавни служители;
2. Лица, работещи по трудово правоотношение.
Чл. 14. (1) Видовете длъжности в общинската администрация са:
- Ръководни
- Експертни
- Технически.
(2) Ръководните длъжности в общинската администрация се заемат от лица по служебно правоотношение.
(3) Длъжностите главен счетоводител, главен архитект и юрисконсулт се заемат от лица по служебно правоотношение.
(4) Експертните длъжности могат да се заемат от лица по служебно или по трудово правоотношение.
(5) Техническите длъжности в общинската администрация се заемат от лица само по трудово правоотношение.
Чл. 15. Не са държавни служители по смисъла на Закона за държавния служител заместник-кметовете на Общината и лицата, които изпълняват технически функции в администрацията.
Чл. 16. В своята работа общинските служители се ръководят от Европейския кодекс за добро поведение на администрацията, Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация, Хартата на клиента и Етичния кодекс на служителите в Община град Добрич.
ГЛАВА ІV
КМЕТ, ЗАМЕСТНИК-КМЕТОВЕ, СЕКРЕТАР
Раздел І
КМЕТ
Чл. 17. (1) Кметът на Общината е едноличен орган на изпълнителната власт.
(2) Кметът на Общината е първостепенен разпоредител с бюджета на общината.
(3) В своята дейност Кметът на Общината се ръководи от закона, актовете на Общинския съвет и решенията на населението.
Чл. 18. (1) Кметът на Общината назначава заместник-кметове, в съответствие с одобрената от Общински съвет обща численост и структура на общинска администрация и определя правомощията им.
(2) Кметът на Общината определя със заповед заместник-кмет, който го замества при отсъствието му от общината.
(3) Кметът на Общината може да оправомощава заместник-кметове да изпълняват негови функции в случаите, когато това е предвидено в закон.
(4) Заместник-кмет може да бъде освободен без предизвестие със заповед на Кмета на Общината.
Чл. 19. Кметът на Общината, заместник-кметовете и секретарят не могат да извършват търговска дейност по смисъла на Търговския закон, да бъдат контрольори, управители или прокуристи в търговски дружества, търговски пълномощници, търговски представители, търговски посредници, синдици, ликвидатори или да участват в надзорни, управителни и контролни органи на търговски дружества и кооперации за времето на мандата им.
Раздел ІІ
ПРАВОМОЩИЯ НА КМЕТА НА ОБЩИНАТА
Чл. 20. Правомощията на Кмета се определят със закон.
Чл. 21. (1) Кметът на Общината:
1. Ръководи цялата изпълнителна дейност на общината;
2. Насочва и координира дейността на специализираните изпълнителни органи;
3. Назначава и освобождава от длъжност заместник-кметовете на общината, ръководителите на звената на издръжка от общинския бюджет, началниците и служителите в общинската администрация; налага предвидените от закона дисциплинарни наказания;
4. Отговаря за опазването на обществения ред, като за осигуряването му издава писмени заповеди, задължителни за началниците на съответните полицейски служби;
5. Организира изпълнението на общинския бюджет;
6. Организира изпълнението на дългосрочните програми;
7. Организира изпълнението на актовете на Общинския съвет и внася в Общински съвет отчет за изпълнението им два пъти годишно;
8. Организира изпълнението на задачите, които произтичат от законите, от актовете на Президента на Републиката и на Министерския съвет;
9. Поддържа връзки с политическите партии, обществените организации и движения, както и с други органи на местното самоуправление в страната и в чужбина;
10. Оказва съдействие на етажните собствености и техните управителни органи при условията и по реда на Закона за управление на етажната собственост;
11. Председателства съвета по сигурност;
12. Възлага или разрешава изработването на устройствени планове и техни изменения за територията на общината или за части от нея и одобрява определени устройствени планове при условията и по реда на Закона за устройство на територията, както и организира изпълнението им;
13. Изпълнява функциите на длъжностно лице по гражданско състояние и на орган по настойничество и попечителство, както и може да възлага тази функция с писмена заповед на други длъжностни лица от общинската администрация;
14. Определя адресите на територията на общината, на които може да се извършва адресна регистрация;
15. Извършва адресната регистрация или определя длъжностни лица за извършване на адресната регистрация при заявяване от лицето;
16. Представлява Общината пред физически и юридически лица и пред съда;
17. Осигурява организационно-техническото обслужване на Общинския съвет и участва в заседанията му с право на съвещателен глас;
18. Утвърждава устройствения правилник на общинската администрация;
19. Изпраща на Общинския съвет административните актове, както и договорите и техните изменения и допълнения, издадени в изпълнение на актовете, приети от съвета, в тридневен срок от издаването или подписването им;
20. Осъществява правомощията си на работодател съгласно Кодекса на труда и Закона за държавния служител и другите подзаконови нормативни актове;
21. Организира развитието на партньорски отношения с общини от страната и чужбина и с неправителствени организации;
22. Упражнява правомощията на административно наказващ орган;
23. Предлага размера на средствата за работна заплата на общинската администрация; има право да прави предложения за символи на Общината и почетен знак, за удостояване с почетно гражданство и почетни звания на български и чужди граждани, за обявяване на определен ден за празничен и неприсъствен на територията на общината;
24. Създава комисии и съвети за подпомагане дейността на общинската администрация;
25. Представя пред Общинския съвет програма за управление за срока на мандата в тримесечен срок от полагането на клетва, която съдържа основните цели, приоритети, дейности, срокове за изпълнение и очаквани резултати. Представя пред Общински съвет отчет за изпълнение на програмата ежегодно до 31 януари;
26. Осигурява съвместната дейност на Общински съвет с общинската администрация;
27. Осигурява ефективна организация на работата на общинската администрация, като утвърждава Правилник за вътрешния трудов ред, съгласувано със синдикатите;
28. Организира и провежда дейността по защита на населението при бедствия и аварии;
29. Осъществява и правомощията си, предоставени от други закони и нормативни актове.
(2) В изпълнение на своите правомощия Кметът на Общината издава заповеди, съгласно чл. 44, ал. 2 от ЗМСМА.
(3) Кметът на Общината в случаите, определени от закона, изпълнява и функции, възложени му от централните държавни органи.
Раздел ІІІ
ПРАВОМОЩИЯ НА ЗАМЕСТНИК-КМЕТОВЕТЕ НА ОБЩИНАТА
Чл. 22. (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Съгласно одобрената от Общински съвет обща численост и структура на Общинска администрация, броят на заместник-кметовете е 4 (четири):
-
- Заместник-кмет „Финанси и общинска собственост”
- Заместник-кмет „Устройство на територията”
- Заместник-кмет „Стратегическо развитие и икономика“
- Заместник-кмет „Хуманитарни дейности”.
Чл. 23. Заместник-кметовете на Общината:
- Подпомагат Кмета при осъществяване на управленската и изпълнителската му работа в рамките на поверените им дирекции, съобразно този правилник и конкретно възложените им функции по длъжностната характеристика.
- Заместват Кмета на Общината, когато е в отпуск, командировка или отсъства по други уважителни причини, след като са определени за това със заповед.
- Ръководят, координират и отговарят за дейността на дирекциите и отделите по ресори.
Чл. 24. (доп., Заповед № 1031/30.08.2017 г., Заповед № 688/21.06.2018 г.) Зам.-кмет „Финанси и общинска собственост”:
- Ръководи, организира и контролира дейността на дирекция „Бюджет и финанси”, дирекция „Местни данъци и такси” и дирекция „Общинска собственост”;
- Организира дейността по разработването, приемането и актуализирането на общинския бюджет и контрола по неговото изпълнение;
- Организира и контролира дейността по събирането на местните данъци, такси и други приходи;
- Организира дейностите по управлението, придобиването и разпореждането с общинска собственост и контролира нейното стопанисване; организира дейностите по жилищната политика;
- Организира разработването на инвестиционна политика и стратегия на общината, процедури за приватизация и предоставянето на концесии за общински дейности и обекти;
- Осъществява делегираните му от Кмета на Общината права в случаите, в които е оправомощен със заповед на Кмета съгласно чл. 39 ал. 2 и ал. 4 от ЗМСМА;
- Осъществява контрол по разходването на бюджетните средства и средствата от Европейския съюз и други международни проекти и програми, следи за правилното изпълнение на нормативната уредба, регламентираща политиката по доходите и социалната политика;
- Следи за правилното взаимодействие между трите дирекции, както и взаимодействието на подчинените му дирекции с другите звена от общинска администрация;
- Ръководи дейността на комисията за картотекиране съгласно Наредбата за реда и условията за установяване на жилищни нужди, за настаняване под наем, управление и разпореждане с жилища от общинския жилищен фонд на Община град Добрич;
- Участва в/ ръководи определени от Кмета на Общината други комисии;
- Изпълнява и други задачи, посочени в длъжностната характеристика.
Чл. 25. (изм., Заповед № 1031/30.08.2017 г., Заповед № 688/21.06.2018 г.) Зам.-кмет „Устройство на територията”:
-
- (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Ръководи, организира и координира дейността на дирекция „Устройство на територията, инфраструктура и околна среда”;
- (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Следи за взаимодействието на подчинената му дирекция с другите звена от общинска администрация;
- Контролира разработването на устройствените планове;
- Организира изготвянето на Програмата за капиталовите разходи, както и реализирането на приетата програма;
- Осъществява контрол по разходването на бюджетните и извънбюджетните средства при изпълнение на Програмата за капиталовите разходи, както и на средства, получени по проекти и програми;
- Контролира изпълнението на Програмата за реализация на благоустройствени мероприятия върху обекти общинска собственост, с участието на местното население;
- Организира, ръководи и контролира служителите в дейностите по строителен контрол, инфраструктура и благоустрояване, опазване на околната среда;
- Осъществява делегираните му от Кмета на Общината права в случаите, в които е оправомощен със заповед на Кмета съгласно чл. 39, ал. 2 и ал. 4 от ЗМСМА;
- Ръководи дейността на местната комисия по чл. 8, ал. 2 от Закона за уреждане правата на граждани с многогодишни жилищно-спестовни влогове (ЗУПГМЖСВ) след решение на Общинския съвет и утвърждаване от Управителния съвет на жилищния фонд съгласно ЗУПГМЖСВ;
- Участва в/ ръководи определени от Кмета на Общината други комисии;
- Изпълнява и други задачи, посочени в длъжностната характеристика.
Чл. 26. (изм., Заповед № 1031/30.08.2017 г.) (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Зам.-кмет „Стратегическо развитие и икономика“:
- Ръководи, организира и контролира дейността на дирекция „Стратегическо развитие, проекти и икономика ”;
- Следи за взаимодействието на подчинената му дирекция с другите звена от общинска администрация;
- Организира и координира дейностите, свързани с икономическото развитие;
- Координира дейностите, свързани с разработването, актуализацията и мониторинга на Общинския план за развитие;
- Ръководи, организира и контролира разработването и изпълнението на Програмата за развитие на туризма;
- Контролира изпълнението на Програма за финансиране на граждански инициативи в полза на местната общност;
- Организира и координира дейностите, свързани с кандидатстването на Общината по проекти и програми и тяхното изпълнение;
- Осъществява контрол по разходването на средства, получени по проекти и програми;
- Организира и координира взаимодействието на местната власт с бизнеса на територията на Община град Добрич, както и извън нея;
- Контролира и координира работата на търговските дружества, собственост на Община град Добрич, или такива, в които Общината участва;
- Осъществява делегираните му от Кмета на Общината права в случаите, в които е оправомощен със заповед на Кмета съгласно чл. 39, ал. 2 и ал. 4 от ЗМСМА;
- Организира изпълнението на Наредбата за условията за финансово подпомагане на спортните клубове за високи спортни постижения и на Наредбата за реда и условията за финансово подпомагане на спортните прояви, включени в календара на Община град Добрич, приети от Общински съвет град Добрич;
- Участва в работата на Съвета за сътрудничество към Дирекция „Бюро по труда”, Комисията по заетостта към Областния съвет за развитие и други;
- Изпълнява и други задачи, посочени в длъжностната характеристика.
Чл. 27. Зам.-кмет „Хуманитарни дейности”:
-
- Ръководи, организира и координира дейността на дирекция „Хуманитарни дейности” и на звената към нея;
- Следи за взаимодействието на подчинената му дирекция с другите звена от общинска администрация;
- Организира и контролира дейностите, свързани с образованието и младежките дейности;
- Организира и контролира дейностите в областта на културата и на социалната политика на Община град Добрич;
- Организира и координира дейностите, свързани със здравното обслужване в училища, детски градини и ясли;
- Осъществява делегираните му от Кмета на Общината права в случаите, в които е оправомощен със заповед на Кмета съгласно чл. 39, ал. 2 и ал. 4 от ЗМСМА;
- (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Ръководи дейността на Съвет по въпросите на социалните услуги, Общински съвет за сътрудничество по етнически и интеграционни въпроси, Местната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните, Общинския съвет по наркотични вещества, Комисия за детето и други, определени със закон или друг нормативен акт, или със заповед на Кмета;
- Изпълнява и други задачи, посочени в длъжностната характеристика.
Раздел ІV
ПРАВОМОЩИЯ НА СЕКРЕТАРЯ НА ОБЩИНАТА
Чл. 28. Кметът на Общината назначава безсрочно секретар на общината.
Чл. 29. (1) Секретарят на Общината организира дейността на общинската администрация и отговаря за:
1. Дейността на общинската администрация, условията на работа на служителите и информационно-техническото обезпечаване на дейността им;
2. Деловодното обслужване, документооборота и общинския архив;
3. Дейността на звената по гражданска регистрация и административно обслужване;
4. Разгласяването и обнародването на актовете на Общинския съвет и на Кмета на Общината;
5. Работата с жалбите, сигналите и предложенията на гражданите и юридическите лица;
6. Поддържането в актуално състояние на избирателните списъци в общината;
7. Методическото ръководство и координиране дейността по управление на човешките ресурси в общинската администрация;
8. Разработването на методически материали за провеждане на конкурсите за държавни служители и контрола по процедурите за набиране, подбор и назначаване на служители в общинската администрация;
9. Утвърждаване на план за обучение на служителите в администрацията и осигуряване на средствата за обучение в бюджета за съответната година;
10. Контролиране спазването на етичните правила за поведение на служителите в администрацията;
11. Осъществяване контрол върху административното обслужване;
12. Представянето на ежегоден обобщен доклад за състоянието на администрацията;
13. Организационно-техническата подготовка и произвеждането на избори и референдуми;
14. Организацията на разработване и актуализация на План за защита при бедствия на Община град Добрич;
15. Организацията на обучението за действия на общинската администрация при бедствия;
16. Подпомагане дейността на Превантивно-информационния център по наркотичните вещества;
17. Оказване на съдействие на Националния омбудсман и определяне на длъжностно лице за изпълнение на отправените от него препоръки.
(2) Секретарят изпълнява и други функции, възложени му от Кмета на Общината, със закон или с друг нормативен акт.
ГЛАВА V
ФУНКЦИИ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТА НА ОБЩИНСКАТА АДМИНИСТРАЦИЯ
Раздел І
ОБЩА АДМИНИСТРАЦИЯ
Чл. 30. (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Общата администрация в Общината е организирана в две дирекции и един сектор:
- Дирекция „Административно-правно, информационно и техническо обслужване” (АПИТО)
- Дирекция „Бюджет и финанси” (БФ)
- Сектор „Управление на човешките ресурси“.
Чл. 31. (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Дирекция „Административно-правно, информационно и техническо обслужване” (АПИТО) е организирана в три отдела:
- отдел „Канцелария и административно обслужване”
- отдел „Център за услуги и информация”
- отдел „Правно обслужване и обществени поръчки“, организиран в две направления:
3.1.Обществени поръчки;
3.2.Правно обслужване.
Чл. 32. (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Дирекция „Административно-правно, информационно и техническо обслужване” има следните функции:
-
- (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Планира, координира и контролира пряко дейността на отделите ПООП и ЦУИ и взаимодействието им с останалите структурни звена в администрацията;
- Организира и ръководи развитието на административното обслужване на физически и юридически лица, в т. ч. на комплексното административно обслужване;
- Ръководи и координира дейностите по развитие на електронното управление;
- Участва по компетентност в разработване, управление и изпълнение на проекти, свързани със сферата на дейност;
- (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) Организира, провежда и контролира процедурите по възлагане на обществени поръчки;
- Координира изготвянето и обобщава отчети, справки и информации, касаещи дейността на общинска администрация, по искане на държавни и други органи; участва в разработването и работата по прилагане на системи за управление, проекти, вътрешни нормативни актове и др.
- Ръководи и обезпечава дейности по организационно-техническата подготовка и произвеждането на избори, референдуми и други държавни и местни задачи;
Чл. 33. (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Отдел „Канцелария и административно обслужване” е на пряко подчинение на Кмета на Община град Добрич и има следните функции:
- Организира контактите на Кмета с държавни органи и институции, с органи на местното самоуправление, с политически и обществени организации, с граждани и с представители на бизнеса от страната и чужбина;
- Организира създаването и поддържането на актуални бази данни, осигуряващи надеждни контакти на управленския екип с органи на държавната и местна власт, политически и неправителствени организации, представители на бизнеса, спомоществователи, чуждестранни институции;
- Съдейства при участието на Общината в национални и международни проекти и програми;
- Координира членството на Община град Добрич в регионални, национални и международни организации с идеална цел;
- Координира и осъществява протоколната дейност, съдейства при международното сътрудничество на Общината и подпомага представителните функции на Кмета и екипа му;
- Осигурява провеждането на информационната политика на Общината, планиране, координация и реализация на медийната политика;
- Координира и администрира присъствието на Общината в социалните мрежи;
- Организира, координира и контролира внедряване, развитие и обслужване на информационните системи в Общината; обезпечава информационната сигурност;
- (изм., Заповед № 688/21.06.2018 г.) Подпомага дейностите и взаимодействието на Кмета и екипа му с Общински съвет и неговите Постоянни и сформирани Временни комисии;
- Съдейства за осигуряване на ефективно организирана работна среда и благоприятни условия на труд за общинската администрация;
- Осигурява дейности по организационно-техническата подготовка за произвеждане на избори, референдуми и други мероприятия;
- (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) Организира протоколното обезпечаване и подпомага представителните функции на Кмета и екипа му;
- (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) обезпечава действието на системата за контрол на изпълнението и отчет на решенията на Общински съвет;
- (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) Ръководи и координира развитието на официалната интернет страница на Общината и присъствието на Общината в социалните мрежи;
- (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) осъществява дейностите по стопанисването и използването на материалната и складова база на Общината и материално-техническото снабдяване за общинска администрация.
- Организира хигиенизирането, поддръжката и транспортното обслужване на общинската администрация;
- Осъществява дейностите по отбранително-мобилизационната подготовка на общината и защитата на класифицираната информация;
- Осъществява дейностите по защитата на населението при бедствия и аварии.
Чл. 34. Отдел „Център за услуги и информация” (ЦУИ) има следните функции:
- Организира и извършва административното обслужване на физически и юридически лица и обезпечава различни форми на достъп за това;
- Обезпечава взаимодействието между структурните звена и с други администрации за организиране на ефективно административното обслужване;
- Съдейства и координира дейности за развитие на комплексно административно обслужване;
- Организира и осъществява деловодната дейност и документооборота в Общината;
- Осъществява работата с предложенията, сигналите и жалбите на гражданите и осигуряване на достъпа до обществена информация, както и приемните дни на Кмета, заместник-кметовете, секретаря, главния архитект и председателя на Общински съвет;
- Обезпечава предоставянето на информация и достъпа до нея чрез различни канали за всички видове общински услуги, както и за услуги от други администрации;
- Координира и извършва дейности за развитие на електронното управление, в това число за внедряване и прилагане на е-услуги и за надграждане електронния архив на дейностите;
- Съдейства, организира и подпомага дейностите по изменение и допълнение на вътрешната нормативна уредба във връзка с подобряване качеството на административното обслужване;
- Съдейства за и координира дейностите по внедряване и развитие на информационни системи в процеса на административно обслужване на физически и юридически лица, в това число и при връзката с бек-офиса;
- Поддържа и координира поддържането на бази данни и електронни регистри, също и в рамките на Интегрираната информационна система на държавната администрация, в това число за самооценка на административното обслужване, Административния регистър и др.
Чл. 35. (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) (1) Отдел „Правно обслужване и обществени поръчки“ в дирекция АПИТО, изпълнява следните задачи:
1. Приема и обобщава приетите заявки за обществени поръчки от всички разпоредители към Община град Добрич, въз основа на които изготвя План-график за обществените поръчки през годината;
2. Изготвя документации и договори за възлагане на обществени поръчки;
3. Организира работата на комисиите по отваряне, разглеждане, оценка и класиране на офертите по обществени поръчки;
4. Изготвя и изпраща информация до Агенция по обществени поръчки, свързана с възлагане на обществени поръчки, съгласно Закон за обществените поръчки (ЗОП), Правилника за прилагане на ЗОП и Вътрешни правила за управление на цикъла на обществените поръчки в Община град Добрич;
5. Организира, провежда и контролира процедурите по възлагане на обществени поръчки;
6. Организира дейността по изготвяне и съхраняване на досиетата на обществените поръчки и поддържа архив от досиета;
7. Контролира изпълнението на сключените договори за възлагане на обществени поръчки;
8. Осъществява функциите си самостоятелно или във взаимодействие с други общински звена или държавни органи;
9. Създава и провежда всички обществените поръчка в Централизираната автоматизирана информационна система „Електронни обществени поръчки“ (ЦАИС ЕОП) – съгласно функционалните възможности на Системата и нормативната уредба.
10. Администрира базите данни в модул „Профил на купувача“ и публикува в интернет страницата на Община град Добрич документи в изискания обем, формат и срокове, съгласно ЗОП, ППЗОП и Вътрешните правила за управление на цикъла на обществените поръчки в Община град Добрич – открити преди задължителното използване на ЦАИС ЕОП;
11. Обслужва документооборота в специализирания модул за обществени поръчки на административната информационна система на Община град Добрич, като осъществява надлежно регистрация на документи, касаещи провеждането на обществени поръчки.
12. (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) Обезпечава организацията на дейностите и функционирането на архивохранилището в Общината.
(2) Правното обслужване се осъществява чрез Главният юрисконсулт и юрисконсултите, които имат следните функции:
- Дават мнения, становища и консултации при и по повод работата на общинската администрация, като предлагат на ръководството решенията на отделни казуси;
- Осъществяват процесуалното представителство на Общината по дела от различен характер, като защитават интересите й;
- Дават юридически консултации на служителите в общинската администрация при решаването на проблеми от компетентността на Общината във връзка с прилагането на действащото българско и европейско законодателство;
- Организират и дават становища и мнения по повод образуваните съдебни производства, както и по административните актове на Кмета на Общината;
- Изготвят проекти (образци) на договори и административни актове;
- Съблюдават спазването на реда и сроковете, съгласно Закона за нормативните актове, за изработване/ съставяне на проекти на нормативни актове и публикуването им в интернет страницата на Община град Добрич заедно с мотивите, съответно доклада, преди внасянето им за обсъждане и приемане от Общински съвет;
- Осигуряват воденето на регистри на съдебните дела, като организират образуването, поддържането, архивирането и съхранението на преписките по съдебните дела.
- (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) Образува преписки на недобросъвестни платци на местни данъци и такси и ги предоставя за събиране от органите на Националната агенция по приходите и частни съдебни изпълнители.
(3) Главният юрисконсулт организира и разпределя работата на останалите юрисконсулти.
Чл. 35а (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Сектор „Управление на човешките ресурси“ отговаря за обезпечаване законосъобразността и целесъобразността при управлението на човешките ресурси в общинската администрация в Община град Добрич, като изпълнява следните функции:
- Участва в изготвянето на становища по проекти на нормативни и други актове в областта на управлението на човешките ресурси;
- Изготвя анализи и отчети за човешките ресурси и ги попълва в Интегрираната информационна система на държавната администрация;
- (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Събира, обработва и съхранява информация за служителите като създава и поддържа служебни и трудови досиета, картотеки, архиви и администрира база данни в Единната информационна система за управление на човешките ресурси в държавната администрация;
- (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Разработва, съгласува и предлага за утвърждаване длъжностно разписание и поименно разписание на длъжностите на дейностите „Общинска администрация“ и „Отбранително-мобилизационна подготовка, поддържане, запаси и мощности“ съобразени с Класификатора на длъжностите в администрацията и решения на ОбС град Добрич за структурни промени;
- (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Изготвя и предоставя на дирекция „Бюджет и финанси“ проект на бюджет за съответната година за дейностите „Общинска администрация“ и „Отбранително-мобилизационна подготовка, поддържане, запаси и мощности“ съгласно параметрите определени със закона за държавния бюджет за съответната година, в частта разходи за заплати, други възнаграждения и плащания за персонала и задължителни осигурителни вноски от работодателя (§01, §02, §05);
- Методически подпомага ръководителите на звената в общинска администрация в разработването и актуализирането на длъжностните характеристики на служителите;
- (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Организира дейността по набирането и подбора на персонала, провеждането на конкурентен подбор за свободните длъжности, изготвя всички актове, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения на служителите в съответствие с действащото законодателство. Изпраща в ТД на НАП уведомления по чл. 62, ал. 5 от Кодекса на труда;
- Организира и провежда конкурсите по Кодекса на труда и Закона за държавния служител за длъжности, определени за заемане по този ред;
- (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Организира и администрира дейности, свързани с управлението на човешките ресурси (изготвяне на справки, служебни бележки, удостоверения касаещи човешките ресурси и др.);
- Въвежда и прилага системи за оценяване на изпълнението, заплащането и израстване в кариерата на служителите;
- (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Организира процеса, свързан с обучението на служителите, изготвя годишен план за задължително и специализирано обучение, поддържа регистър за проведените обучения;
- Организира провеждането на студентски стажове в администрацията по ред и условия, посочени в нормативен акт;
- Консултира ръководителите и служителите в общината по въпроси, свързани с управлението на човешките ресурси;
- (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) Изготвя проекти на решения относно структурата на общинската администрация и числеността на персонала при спазване на съотношенията и нормативите за численост на персонала, определени в нормативните актове (ЗА; НПКДА);
- (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) Разработва вътрешни правила за заплащането в общинската администрация, участва в разработването на вътрешни правила, инструкции, заповеди и процедури по организацията и дейността в общината, свързани с управлението на човешките ресурси;
- (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) Поддържа базата данни в платформата за управление на общинския уебсайт, в частта „Служители“ и управлява информацията в „Сортиране на служители“;
- (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) Организира дейността, води и поддържа публичен регистър на подадените декларации на хартиен и електронен носител по Закона за противодействие на корупцията и осигурява публичен достъп до декларациите при спазване на изискванията на Закона за защита на личните данни;
- (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) Организира и контролира изпълнението на задълженията по подаване на декларации от служителите, съгласно разпоредбите на Закона за държавния служител, и Кодекса на труда;
- (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) Подготвя и оформя необходимите документи за пенсиониране (удостоверение за осигурителен доход, удостоверение за осигурителен стаж) и трудоустрояване на служителите;
- (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) Оказва методическа помощ при съставяне, изменение и утвърждаване на длъжностно щатно разписание на второстепенните разпоредители с бюджет;
- (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) Оказва съдействие на Дирекция „БФ“ при разработване на бюджета на второстепенните разпоредители с бюджет.
Чл. 36. (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) (1) Дирекция „Бюджет и финанси” (БФ) има функции в областта на бюджета, на предварителния контрол и на финансово-счетоводните дейности.
В областта на бюджета дирекция БФ организира цялостния процес на планиране, разходване, актуализиране, отчитане и контрол на бюджета на общината, като:
1. организира и координира съставянето на проект на бюджет на общината за съответната година и тригодишна бюджетна прогноза, както и за тяхната актуализация;
2. оказва методическа помощ по разработването и изпълнението на бюджета на всички второстепенни разпоредители с бюджет в структурата на общината;
3. следи ежемесечно за изпълнението на бюджета и при необходимост внася предложения до кмета на общината за извършване на промени;
4. осъществява оперативно ръководство за своевременно финансиране на разходите по всички второстепенни разпоредители с бюджет;
5. изготвя месечни, тримесечни и годишни отчети за касовото изпълнение на бюджета и сметките за средства от Европейския съюз, както и годишния отчет за изпълнението на общинския бюджет;
6. извършва анализи на отчетите по изпълнение на бюджета и предлага мерки за отстраняване на установени пропуски;
7. подготвя необходимите документи и информация, свързани с общинския дълг, включително проект на годишен отчет за състоянието на общинския дълг;
8. представя ежемесечно и тримесечно информация за касовото изпълнението на бюджета и сметките за средства от Европейския съюз чрез сайта на Министерството на финансите „Информационната система на общините” и на сайта на общината;
9. изготвя предложения за актуализация на Наредбата за условията и реда за съставяне на тригодишна бюджетна прогноза за местните дейности и за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Община град Добрич, Системите за финансово управление и контрол и други документи, касаещи дейността на дирекцията.
(3) (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) Дирекция „Бюджет и финанси” организира процеса по въвеждане на еврото като парична единица на Република България, като осъществява контрол на процесите в общината по прозрачен начин, своевременно с подробна, ясна и точна, разбираема информация в съответствие на Закона за въвеждане на еврото в Република България.
(4) В областта на предварителния контрол дирекция БФ организира предварителния контрол, като превантивна вътрешно-контролна дейност в съответствие с националното законодателство и Системите за финансово управление и контрол на Общината, с цел минимизиране на риска и увеличаване на вероятността за постигане целите и задачите на общината, като:
1. извършва проверки по спазване на Вътрешните правила за управление на цикъла на обществените поръчки в Община град Добрич, системата за двойния подпис и реда за съгласуване при поемане на задължение преди сключване на договори;
2. контролира законосъобразното разходване на бюджетните средства и получените средства като БФП по оперативни програми;
3. извършва контрол по законосъобразност на разходите при придобиване на активи или услуги;
4. извършва проверка на законосъобразността на разходите за командировки на служителите в страната и чужбина;
5. извършва предварителен документален контрол, съгласно утвърдените процедури на СФУК, преди поемане на задължение и/или извършване на разход на първостепенния и второстепенните разпоредители;
6. документира резултатите от извършените проверки и дава писмено становище върху документите, удостоверяващи извършения предварителен контрол.
(5) В областта на финансово-счетоводните дейности главният счетоводител организира финансовата дейност и счетоводството на Общината съгласно изискванията, предвидени в Закона за счетоводството, Закона за публичните финанси, както и в други специални закони, като:
1. разработва и представя за утвърждаване на кмета счетоводната политика на общината, в съответствие с разпоредбите на нормативната уредба;
2. извършва своевременно счетоводното отразяване на всички възникнали стопански операции в дейностите на общината;
3. изготвя обобщени счетоводни отчети и отчети за касовото изпълнение на бюджета, сметките за средства от Европейския съюз и други сметки и дейности и приложенията към тях;
4. изготвя и представя всички отчетни и статистически форми и декларации по образец от Министерството на финансите, Националната агенция по приходите и Националния статистически институт, касаещи счетоводната информация;
5. изготвя ведомостите за заплати и платежни документи за данъци и осигуровки върху заплатите, като ежемесечно подава съответните декларации в Националната агенция за приходите;
6. води отчетност на всички дълготрайни активи, организира и контролира провеждането на годишните инвентаризации в общината и второстепенните разпоредители с бюджет.
Раздел ІІ
СПЕЦИАЛИЗИРАНА АДМИНИСТРАЦИЯ
Чл. 37. (изм., Заповед № 1031/30.08.2017 г.) (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Специализираната администрация в Общината е организирана в шест дирекции:
- Дирекция „Местни данъци и такси” (МДТ)
- Дирекция „Общинска собственост” (ОС)
- Дирекция „Устройство на територията, инфраструктура и околна среда” (УТИОС)
- Дирекция „Стратегическо развитие, проекти и икономика“ (СРПИ)
- Дирекция „Гражданска регистрация и обслужване на населението” (ГРОН)
- Дирекция „Хуманитарни дейности” (ХД).
Чл. 38. Дирекция „Местни данъци и такси” (МДТ) има следните функции:
- Администрира местните данъци и такси, съгласно Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК), Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ) и разписаните процедури и технологични карти за работа.
- Установява, обезпечава, събира и отчита приходите от местни данъци, такси и глоби, администрирани от дирекция „Местни данъци и такси” чрез касово и безкасово инкасиране на суми, осчетоводява задълженията и плащанията на населението и предприятията, поддържа и равнява партиди по платци и вид плащане.
- Поддържа актуалността на данъчната сметка.
- Приема, проверява и обработва декларации по ЗМДТ и изготвя съобщения за некоректно подадени декларации.
- Издава удостоверения за данъчни оценки, приема искания за издаване на документи по ЗМДТ и ДОПК на физически и юридически лица.
- Извършва ревизии с цел законосъобразното установяване на задълженията за местните данъци и такси и изготвя ревизионни преписки.
- Извършва проверки, включително и на място, във връзка с точното установяване на публичните общински вземания, насрещни проверки, подпомагащи ревизионното производство, по искания за прихващане/възстановяване недължимите платени суми, проверки по сигнали, жалби и заявления на гражданите.
- Осъществява действия по събиране на просрочени задължения, предвидени в ДОПК и АПК срещу неизправни длъжници по местните данъци и такси, администрирани от дирекция МДТ, глоби и имуществени санкции, налагани по ЗМДТ, включително налагане на обезпечителни мерки.
- Организира изготвянето и изпращането на съобщенията на задължените лица за дължимите суми.
- Съставя и връчва фишове и актове за установяване на административни нарушения, съставя проект на наказателни постановления и връчва издадените наказателни постановления.
- (отм. Заповед № 444/03.04.2025 г.)
- (отм. Заповед № 444/03.04.2025 г.)
- Подготвя предложения за промени в Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община град Добрич и в Наредбата за определянето размера на местните данъци на територията на Община град Добрич.
- Подготвя и предоставя информация по искане на органите по чл. 74 от ДОПК и по искане на задължените лица.
- Съхранява приетите, обработени и издадени документи, в т.ч. и работните досиета на фирми.
- (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Оказва методическа помощ на дейността на дирекциите и бюджетните заведения, свързана със събирането на местните такси и цени на услуги по ЗМДТ.
- Осъществява взаимодействие с други органи на общината и външни организации за обезпечаване на контролните си функции.
- Извършва проверки и подготвя проекти на отговори на искания и жалби от физически и юридически лица, във връзка с местните данъци и таксите, администрирани от дирекция МДТ.
Чл. 39. (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Дирекция „Общинска собственост” (ОС) има следните функции:
- Подготвя Програмата за управление и разпореждане с имоти общинска собственост;
- Актува и деактува общински имоти;
- Води Главен регистър за публичната общинска собственост и Главен регистър за частната общинска собственост;
- Извършва организацията по продажбата на общински жилища и имоти по реда на Закона за общинската собственост;
- Извършва организацията по прекратяване на съсобственост и замяна между Общината и физически и юридически лица;
- Извършва организацията по придобиване на собственост от физически и юридически лица;
- Извършва организацията по учредяване право на пристрояване и/или надстрояване на физически и юридически лица;
- Извършва организацията по учредяване право на прокарване на отклонения от общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура на физически и юридически лица;
- Издава удостоверения и други необходими документи на граждани във връзка със Закона за собствеността, Закона за общинската собственост и Граждански процесуален кодекс;
- Извършва необходимите действия по стопанисване и управление на общинската собственост;
- Изготвя заповеди за отдаване под наем на общински имоти, договори и анекси към тях;
- Организира провеждането на търгове и конкурси за отдаване под наем на общински имоти;
- Извършва необходимите действия и подготвя документацията по провеждането на търгове и конкурси за продажба/учредяване право на строеж на/върху общински недвижими имоти;
- Организира необходимите действия и подготвя приватизационните процедури по Закона за приватизация и следприватизационен контрол (ЗПСК) и по подзаконовите нормативни актове към него;
- Издава удостоверения за изплатен приватизиран имот;
- Осъществява следприватизационния контрол по сключени договори;
- Организира необходимите действия и подготвя процедурите по Закона за концесиите (ЗК) и Правилника за прилагане на ЗК за предоставяне на концесия;
- Осъществява следконцесионен контрол по сключени договори;
- Реализира настаняването на граждани в свободния жилищен фонд и уреждане на жилищните въпроси на граждани с многогодишни жилищно спестовни влогове, съобразно действащото законодателство;
- Осигурява административното обслужване на граждани и юридически лица в сферата на дейност чрез служители от дирекцията.
Чл. 40. (изм., Заповед № 1031/30.08.2017 г.) (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Дирекция „Устройство на територията, инфраструктура и околна среда” (УТИОС) е организирана в два отдела:
- Отдел „Устройство на територията и строителен контрол“
- Отдел „Инфраструктура и околна среда“
Чл. 41. (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) (1) Отдел „Устройство на територията и строителен контрол“ (УТСК) има следните основни функции:
- Провежда общинската политика по устройствено планиране на територията;
- Създаване на основните предпоставки за реализиране на правата на собствениците на имоти, като организира и осъществява дейности по изработването, изменението и приемането на устройствените планове на територията на Община град Добрич;
3. Подпомагане дейността на административните органи по Закона за устройство на територията (ЗУТ), осигурявайки им становища, които да доведат до издаване на мотивирани и законосъобразни актове, както и подготвя проекти на административни актове по ЗУТ.
4. Провеждане процедури по обявяването на изработените и одобрените подробни устройствени планове;
5. Обработване постъпилите искания за регистрация на строежи и подготвяне издаването на удостоверения за въвеждане в експлоатация или откази за регистрация на строежите, като извършва задължителни проверки на място по отношение на завършеността на разрешеното строителство;
6. Откриването на строителни площадки и определянето на строителни линии и нива при спазването на действащите нормативни актове за устройство на територията;
7. Упражняване строителен контрол по прилагането на подробните устройствени планове, както и за предотвратяване и недопускане на нарушения в строителството и констатиране нарушенията при изпълнение на строителните работи;
8. Осъществяване на административно и техническо обслужване на физически и юридически лица чрез звеното за административно обслужване;
9. Организиране разработването и актуализирането на наредби по прилагането на ЗУТ в съответствие с изискванията му;
10. Осъществяване административно-наказателна дейност, съобразно предоставените правомощия по Закона за устройство на територията и по приетите наредби от Общински съвет град Добрич;
11. Извършване контрол за състоянието на строежите и при необходимост предприема действия по привеждането им в съответствие с изискванията на ЗУТ или по премахването им;
12. Координиране и контролиране дейността по изпълнение на функциите по Закона за устройство на територията, съвместно с главния архитект;
13. Подпомагане предприемачеството и частния сектор с предоставяне на информация и специфични данни по действащите подробни устройствени планове;
14. Извършване контрол по разполагане на преместваемите обекти и рекламно-информационните елементи в съответствие с изискванията на съответната наредба по ЗУТ, приета от Общински съвет;
15. Извършване проверки по жалби и сигнали на граждани и юридически лица на реализиращите се строежи и съставяне на констативни актове съгласно ЗУТ при установяване на нарушения и актове по Закона за административните нарушения и наказания.
16. Регистриране на етажната собственост и подпомагане дейността на управителите на етажна собственост по прилагане на Закона за управление на етажната собственост.
17. Административно обслужване на граждани и юридически лица в сферата на дейност чрез служители от отдела.
(2) (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Отдел „Инфраструктура и околна среда“ има следните функции:
- Провежда политиката на Общината по управление качеството на околната среда;
2. Разработване инвестиционни програми за реализиране на мероприятия на Общината в областта на инфраструктурата и околната среда и прави периодични отчети за тяхното изпълнение;
3. Планиране на регионално развитие, съобразно изискванията на Закона за регионалното развитие и подзаконовите му актове, както и в процесите на програмиране на местно ниво, в изпълнение на национални стратегии, програми и планове;
4. Изготвяне кратко-, средно- и дългосрочни стратегии и програми за подобряване и поддържане на техническата инфраструктура и околна среда;
5. Целесъобразно разходване на финансовите средства по бюджета на Общината за жилищно, комунално-битово строителство и благоустрояване при спазване на разпоредбите на действащото законодателство;
6. Организиране, координиране и контролиране инженерно-техническото обслужване на Общината;
7. Съгласуване, при необходимост, на инвестиционни проекти и документации във връзка с извършването на оценка за съответствието им със съществените изисквания към строежите;
8. Осъществяване дейности по изграждане и поддръжка на зелената система, съобразно действащите планове;
9. Контролиране състоянието на околната среда и дейностите по сметопочистване и сметоизвозване, като разработва програми и реализира мероприятия за опазването й;
10. (отм. Заповед № 444/03.04.2025 г.).
Чл. 42. (1) Главният архитект e на пряко подчинение на Кмета на Община град Добрич.
(2) Главният архитект има следните функции:
- Председателства общинския експертен съвет по устройство на територията;
- Ръководи, координира и контролира дейностите по устройственото планиране, проектирането и строителството на територията на Община град Добрич;
- (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Координира и контролира дейността на звеното по изпълнение на функциите по Закона за устройство на територията, съвместно с директора на дирекция „Устройство на територията, инфраструктура и околна среда”;
- Издава административни актове съобразно правомощията, предоставени му по ЗУТ.
Чл. 43. (изм., Заповед № 1031/30.08.2017 г.) (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) (1) Дирекция „Стратегическо развитие, проекти и икономика“ (СРПИ) се състои от два отдела:
- Отдел „Стратегическо развитие, проекти и програми;
- Отдел „Икономика и търговия.
(2) Дирекция “ Стратегическо развитие, проекти и икономика ” има следните основни функции:
1. Изпълнява дейности в направления Проекти и програми, Икономическо развитие, Търговия, услуги, спорт и туризъм.
2. Осигурява административното обслужване на граждани и юридически лица в сферата на дейност чрез служител от дирекцията.
Чл. 44. (изм., Заповед № 1031/30.08.2017 г.) (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Направление Проекти и програми в отдел „Стратегическо развитие, проекти и програми“, дирекция СРПИ:
1. Участва в подготовката, изпълнението, наблюдението и контрола на проектите, финансирани по Оперативните програми, Структурните фондове на ЕС и други национални и международни финансиращи институции, ако е необходимо в координация с други дирекции и звена на Общината.
2. Участва в осъществяването на правилното административно, техническо и финансово управление и наблюдение на проектите, финансирани от ЕС, националните и международни финансови институции и управлявани от Община град Добрич, в съответствие с изискванията на Европейската комисия (ЕК) и националното законодателство, в т. ч.:
а) Поддържа контакти със съответните министерства, дирекции, областни администрации, общини и други институции, свързани с участие в подготовката, изпълнението, наблюдението и контрола на проектите, финансирани от ЕС и международните финансови институции и управлявани от Общината.
б) Оказва експертна помощ при организирането и провеждането на тръжни процедури по управляваните проекти в съответствие с изискванията на ЕК, международните финансови институции и българското законодателство.
в) При необходимост, изготвя и представя доклади за напредъка на проектите, изпълнявани от дирекцията, пред съответните общински, а при изискване - пред европейски и национални органи и наблюдаващи и финансиращи институции.
г) При необходимост, изготвя и представя информация относно работата, структурата и административния капацитет на направлението, справки за състоянието на проектите, управлявани от Община град Добрич.
3. Периодично актуализира базата данни, подпомагаща управлението и осъвременяването на информацията относно напредъка по проектите, финансирани от ЕК и международните финансови институции и управлявани от Община град Добрич.
4. Участва в дейности по установяването на контакти с български и чуждестранни организации и институции за изграждане на съвместни партньорства и други форми на сътрудничество с Община град Добрич при кандидатстване за финансиране по Оперативните програми, Структурните фондове на ЕС и други национални и международни финансиращи институции.
5. Сформира експертни екипи за кандидатстване по различни програми на ЕС и други донорски организации.
6. Организира дейността по успешно разработване на проектни предложения на Общината.
7. Оказва методическа помощ на отделните ресори в Общината и предоставя информация и експертна помощ за кандидатстване по проекти.
8. Организира дейността по електронно подаване на проектни предложения чрез Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България 2020 (ИСУН 2020) и други платформи/апликации.
9. Организира дейността по управление, отчитане, кореспонденция, управление на потребители, изпращане, получаване на данни във връзка с отчитане на договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, както и комуникация с управляващи, одитни и сертифициращи органи чрез ИСУН 2020 и други платформи/апликации..
10. Участва в успешната промоция на Община град Добрич на международни форуми и в интернет пространството.
11. Подпомага дейността по създаване на ползотворно партньорство с неправителствени организации, работещи в областта на социалното и икономическото развитие от града и региона.
12. Съдейства за създаване на успешни контакти с бизнес организации от побратимените градове и прилагане на техни успешни практики в наши условия.
13. Сформира екипи за изпълнение на проекти, финансирани по Оперативните програми, Структурните фондове на ЕС и други национални и международни финансиращи институции, ако е необходимо в координация с други дирекции и звена на Общината.
14. Участва в координирането, разработването и изпълнението на Общинския план за развитие;
15. (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) Изпълнява ежегодната Програма за финансиране на граждански инициативи в полза на местната общност от бюджета на Община град Добрич, приемана от Общински съвет.
Чл. 45. (изм., Заповед № 1031/30.08.2017 г.) (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Отдел „Икономика и търговия“ в дирекция СРПИ изпълнява задачи по направления Икономическо развитие и Търговия, услуги, спорт и туризъм.
Чл. 46. (изм., Заповед № 1031/30.08.2017 г.) (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Направление Икономическо развитие в отдел „Икономика и търговия“, дирекция СРПИ:
1. Съдейства за дейности свързани с икономическото развитие на Общината;
2. Разработва секторни анализи на местната икономика, местни стратегии и общински планове за действие в подкрепа на бизнеса – подобряване на инфраструктурата и инструментите за въздействие върху бизнесклимата в града;
3. Участва в дейности по установяване на контакти с български и чуждестранни инвеститори за изграждане на съвместни сдружения и други форми на сътрудничество с фирми от Общината;
4. Организира цялостната дейност по взаимодействие със стопанските единици от обществения и частен сектор на територията на Общината и общинския бизнес;
5. Следи за състоянието на безработицата в общинската икономика и разработва програми за трудова заетост;
6. Участва в координирането, разработването и изпълнението на Общинския план за развитие;
7. (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) Съдейства за разработване на Програма за подпомагане развитието на туризма на Общината и организира изпълнението й.
8. Организира изпълнението на Наредба за упражняване на правата върху общинската част от капитала на търговските дружества, гражданските дружества по Закона за задълженията и договорите и сдружения по Закона за юридическите лица с нестопанска цел;
9. Води досиета за търговските дружества с общинско участие;
10. Поддържа публичен регистър на общинските предприятия, търговските дружества с общинско участие, юридическите лица с нестопанска цел и гражданските дружества с участието на Общината;
11. Организира и координира дейности по транспортното обслужване, в това число за вътрешноградските и междуселищни транспортни схеми;
12. Организира и координира административни дейности по обслужване на земеделски производители, пчелари, лица с частна ветеринарномедицинска практика и други, съгласно нормативната уредба;
13. (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) Съдейства и подпомага изпълнение на проявите от спортния календар и финансирането на спортните клубове.
Чл. 47. (изм., Заповед № 1031/30.08.2017 г.) (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Направление Търговия, услуги, спорт и туризъм в отдел „Икономика и търговия“, дирекция СРПИ:
-
- Организира контролната дейност в системата на търговията, туризма, услугите и защитата на потребителите, както и взаимодействието с други компетентни контролни органи;
- Организира дейностите по категоризация на заведения за хранене и развлечения и места за настаняване на територията на Общината;
- Организира дейностите свързани с таксиметров превоз на пътници (изготвяне на разрешителни, прекратяване на разрешителни, вписване на водач или превозно средство, отписване на водач или превозно средство, издаване на удостоверение за регистрация на таксиметров превоз, прекратяване на удостоверение за регистрация на таксиметров превоз) в съответствие с Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници чрез Единния таксиметров регистър.
- Организира връчването на актове и наказателни постановления, които са издадени както от общинска администрация, така и такива, предоставени от други общини, от РУ на МВР и други контролни инстанции;
- Следи за своевременното събиране на такси от ползване на общински терени за разполагане на сезонни тераси и търговска дейност на открито;
- Организира провеждането на празнични базари и мероприятия с общоградско значение;
- Поддържа WEB базирана облачна система за консолидиран национален туристически регистър и регистър на категоризираните обекти на територията на Община град Добрич в сайта на общината.
- Извършва дейности свързани с местата за настаняване в Единна система за туристическа информация – ЕСТИ.
- Административно обслужване на граждани и юридически лица в сферата на дейност чрез служители в звеното за административно обслужване.
Чл. 48. (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Дирекция „Хуманитарни дейности” (ДХД) е организирана в следните два отдела:
1. Образование и култура
2. Здравеопазване и социални дейности
Чл. 49. (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Отдел „Образование и култура“, направление „Образование“ изпълнява следните функции:
- Реализира политиката на Община град Добрич в областта на образованието в съответствие с изискванията на действащата законова и нормативна уредба;
- Проучва и предлага за обсъждане промени в мрежата от образователни институции;
- Организира, координира и контролира приема на деца в детските градини и в първи клас в училищата в Община град Добрич;
- Участва в администрирането на електронни системи в областта на образованието.
- Осъществява контрол върху средната посещаемост на децата в детските градини и организацията на храненето им;
- Организира, координира и участва в изпълнението на дейностите по Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст;
- Организира съставянето и връчването на АУАН, свързани с нарушения на ЗПУО. Съставя проект на Наказателни постановления и организира връчването им.
- Координира дейността по осигуряване на познавателни книжки за децата от детските градини, както и на учебници и учебни помагала за безвъзмездно ползване за учениците в общинските училища;
- Участва в проверки на дейността на директорите на детски градини и центрове за подкрепа на личностното развитие;
- Проверява състоятелността на получените сигнали, жалби и писма и предлага писмени становища и/или отговори по тях;
- Участва в конкурсите за директори на: детски градини, общински училища и центрове за подкрепа на личностното развитие;
- Организира и участва в оценяването на постигнатите резултати от труда на директорите на детските градини в Община град Добрич;
- Разработва и предлага на кмета на общината правила за определяне на работните заплати на директорите на детски градини след съгласуване със заместник-кмет „Хуманитарни дейности“;
- Организира и координира провеждането на Общински етап на ученическите игри, конкурси, състезания, спортни прояви и други с участието на деца/ученици.
- Разработва и координира изпълнението на стратегии и програми за младежта, за подкрепа за личностно развитие и за развитието на таланта на децата, учениците и младите хора;
- Организира и координира прилагането на мерките за закрила на деца с изявени дарби;
- Организира и координира изготвянето и реализирането на проекти на образователните институции за подпомагане на физическата активност, физическото възпитание, спорт и спортно-туристическата дейност;
- Организира и координира работата на Общински съвет за сътрудничество по етническите и интеграционни въпроси.
- Изготвя анализи, информации, планове, отчети, докладни записки, предложения, проекти на заповеди, както и на други административни актове в системата на предучилищното и училищното образование в Община град Добрич;
- Осъществява и други правомощия, предвидени в ЗПУО и други нормативни актове;
- Организира, координира и подпомага Община град Добрич при изготвянето и реализирането на проекти в областта на образованието;
Чл. 50. (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Отдел „Образование и култура“, Направление „Култура“ изпълнява следните функции:
1. Реализира политиката на Община град Добрич в областта на културата в съответствие с действащите нормативни актове.
2. Подпомага дейностите по проучване, опазване и популяризиране на културното наследство на Община град Добрич.
3. Изготвя годишния Календар и седмичния Афиш на културните събития в Община град Добрич.
4. Подготвя информация за културните събития, организирани от Община град Добрич.
5. Организира и реализира прояви, посветени на годишнини на личности и събития; чествания на национални и на официалните празници на Република България; възстановки на традиционни народни празници и обичаи; фестивали, конкурси, научни форуми и други културни прояви с общински, регионален, национален и международен характер.
6. Координира и подпомага логистично реализирането на културни събития, организирани от външни физически и юридически лица.
7. Администрира изпълнението на Програма „Култура“ на Община град Добрич.
8. Подпомага методически дейността на културните институти и на любителските художествени състави в Община град Добрич.
9. Изготвя ежегодно Програма за дейността на народните читалища на територията на Община град Добрич и годишен отчет за изпълнението й. Участва в разпределяне на средствата от държавния и общинския бюджет за читалищната дейност на територията на Община град Добрич.
10. Подпомага изявите и развитието на младите таланти на Добрич в сферата на културата.
11. Съдейства за развитието на културния обмен.
12. Подпомага дейността на обществени, експертни и консултативни съвети и комисии към Община град Добрич в сферата на културата.
13.Участва в разработването и/или изпълнението на проекти по оперативни програми, съфинансирани от фондовете на Европейския съюз, както и от други национални и международни програми в областта на културата.
14. Разработва и/или участва в разработването на анализи, стратегии, планове, програми, отчети, предложения, доклади, правилници, проекти на заповеди и на решения на Общински съвет, а така също и на други административни актове в областта на културата.
Чл. 51. (изм. Заповед № 444/03.04.2025 г.) Отдел „Здравеопазване и социални дейности“ изпълнява следните функции:
- Осъществява политиката на Община град Добрич в областта на социалните дейности и детското здравеопазване;
- Организира, координира, контролира дейността, човешките ресурси и финансирането на социалните услуги, детските ясли, детска млечна кухня, здравните кабинети в детските градини и училища, Механизъм лична помощ и „Други дейности по здравеопазване“, Домашен социален патронаж, Клубове на пенсионера;
- Извършва анализ относно потребностите от социални услуги на общинско и областно ниво, които се финансират изцяло или частично от държавния бюджет;
- Извършва анализ на състоянието и ефективността на социалните услуги, които се предоставят на територията на общината;
- Изготвя предложения до общински съвет за планирането на социалните услуги на общинско и областно ниво, които се финансират изцяло или частично от държавния бюджет;
- Изготвя годишен план за социалните услуги, който включва планирането на социалните услуги съгласно Националната карта на социалните услуги, и планирането на социалните услуги, които се финансират от общинския бюджет;
- Предлага на общински съвет създаване, прекратяване, промяна на броя на потребителите и промяна на мястото на предоставяне на социалните услуги, които се финансират от държавния бюджет, съгласно Националната карта на социалните услуги, от общинския бюджет и при условията на публично-частно партньорство;
- Подготвя предложения до общински съвет за създаване и прекратяване на всички социални услуги, които не са включени в Националната карта на социалните услуги и които се финансират от общинския бюджет;
- Подготвя предложения до общински съвет за възобновяване на предоставяне от общината на социална услуга, когато е била прекратена поради несъответствие със стандартите за качество, определени в действащите нормативни актове;
- Участва при разработването на споразумения между общини за услуги на областно или общинско ниво, включени в Националната карта на социалните услуги, за които е осигурено финансиране от държавния бюджет;
- Организира, провежда и контролира възлагането и управлението на социални услуги на частни доставчици;
- Осъществява контрол и мониторинг за спазване на стандартите за качество на социалните услуги, които се предоставят на територията на общината и се финансират със средства от държавния и общинския бюджет;
- Организира и координира разработването и изпълнението на проекти в областта на социалните услуги и политики;
- Извършва насочване за ползване на социални услуги, които се финансират от държавния и/или общинския бюджет в съответствие с действащите нормативни актове;
- Поддържа актуална информация за всички социални услуги, които се предоставят на територията на общината и за техните доставчици;
- Организира, координира и контролира дейността на детска млечна кухня, детски ясли и здравни кабинети в детски градини и училища;
- Участва при разработване, внедряване и администриране на електронни системи за прием на деца в общински детски ясли и електронната услуга „Виртуална кухня“;
- Организира, координира и участва в изпълнението на програми в сферата на здравеопазването по линия на национални здравни програми, финансирани от държавния бюджет или от други източници;
- Администрира реда, условията и процедурата за отпускане на финансова помощ за лечение на семейства с репродуктивни проблеми и организира дейността по изпълнението му;
- Подготвя, организира и координира изпълнението на Общинска програма за закрила на детето;
- Участва в комисии на държавни и местни институции в сферата на социалните дейности, социалните услуги и в сферата на здравеопазването;
- Организира работата на Съвета по въпросите на социалните услуги в Община град Добрич, Комисия за детето, участва в Координационен механизъм за взаимодействие при работа в случаи на деца, жертви на насилие или в риск от насилие и за взаимодействие при кризисна интервенция, участва в Пробационен съвет;
- Извършва вътрешен мониторинг по прилагане на Механизъм за работа и сътрудничество между институциите по случаи на деца, въвлечени в родителски конфликт чрез Комисия за детето;
- Реализира дейности в изпълнение на национални програми в областта на социалната политика и детското здравеопазване;
- Изготвя предложения, становища, проекти на програми, стратегии и планове в сферата на социалните дейности и услуги и в сферата на здравеопазването за Община град Добрич;
- Съдейства за изпълнение на местни инициативи в подкрепа на хора с увреждания;
- Ежегодно представя писмена информация относно предвижданите политики от общината в областта на правата на хората с увреждания за текущата година и осъществените политики в областта на правата на хората с увреждания за предходната година в Министерството на труда и социалната политика;
- Изготвя становища за издаване на карти за безплатно паркиране на моторни превозни средства, обслужващи хора с трайни увреждания, и за използване на улеснения при паркиране;
- Извършва социално проучване и изготвя становища за социални погребения;
- (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) Извършва дейностите по изплащане на присъдена от държавата издръжка, съгласно Наредба за определяне на реда за изплащане от държавата на присъдена издръжка.
Чл. 52. (отм. Заповед № 444/03.04.2025 г.)
Чл. 53. Дирекция „Гражданска регистрация и обслужване на населението” (ГРОН) има следните функции:
- Организира прилагането на Закона за гражданска регистрация, както и на други законови и подзаконови нормативни актове, свързани с гражданската регистрация на физически лица;
- Създава, поддържа и съхранява регистри на актове за гражданско състояние на хартиен и електронен носител;
- Съхранява създадения на хартиен носител Регистър на населението на общината;
- Поддържа в актуално състояние електронните лични регистрационни картони на физическите лица с постоянен и/или настоящ адрес в Общината, формиращи Локална база данни „Население”;
- Осигурява функционирането на програмните продукти за актосъставяне и обработка на данни съобразно действащото законодателство;
- Взаимодейства с ТЗ ГРАО при осъществяване на актуализацията и поддържането на Национална база данни „Население”;
- Изпраща писмена информация до ТЗ ГРАО за настъпилите промени в адресите, на които може да се извършва адресна регистрация в общината за формиране и актуализация на Националния класификатор на настоящите и постоянни адреси в Република България;
- Отговаря за функционирането на системата ЕСГРАОН на общинско ниво;
- Организира и осъществява административното обслужване на физическите лица в сферата на дейност;
- Извършва информационно обслужване на държавни институции и техните поделения (министерства, съд, прокуратура, следствие и т.н.) и на други функционални звена от Общината по отношение на гражданската регистрация;
- Участва в организационно-техническа подготовка и произвеждане на избори, референдуми, преброяване на населението и други държавни или общински мероприятия;
- Поддържа в актуално състояние избирателните списъци в Общината.
Чл. 54. На пряко подчинение на Кмета на Общината е звено „Вътрешен одит”.
Чл. 55. (1) Звено „Вътрешен одит” докладва директно на Кмета на Общината.
(2) Звеното има следните функции:
1. Планира, извършва и докладва дейността по вътрешен одит в съответствие с действащото законодателство, Стандартите за вътрешен одит, Етичния кодекс на вътрешните одитори, Статута на звеното за вътрешен одит и утвърдената от министъра на финансите методология за вътрешен одит в публичния сектор;
2. Изготвя, на базата на оценка на риска, тригодишен стратегически план и годишен план за дейността си, които съгласува с Кмета и Общински съвет на Общината;
3. Изготвя одитен план за всеки одитен ангажимент, който съдържа обхват, цели, времетраене и разпределение на ресурсите за изпълнение на ангажимента, одитния подход и техники, вид и обем на проверките;
4. Дава независима и обективна оценка за състоянието на одитираните системи за финансово управление и контрол;
5. Оценява процесите за идентифициране, оценяване и управление на риска, въведени от Кмета на Общината;
6. Проверява и оценява съответствието на дейността със законите, подзаконовите нормативни актове, вътрешните актове и договорите, надеждността и всеобхватността на финансовата и оперативна информация, създадената организация по опазване на активите и информацията, както и ефективността, ефикасността и икономичността на операциите и изпълнението на договорите и поетите ангажименти;
7. Консултира Кмета и останалото ръководство на Общината по искане на Кмета, като дава съвети, мнение, обучение и др., с цел да се подобрят процесите на управление на риска и контрола, без да поема управленска отговорност за това;
8. Докладва и обсъжда с Кмета и ръководителите на структурите, чиято дейност е одитирана, резултатите от всеки извършен одитен ангажимент и представя одитен доклад;
9. Дава препоръки в одитните доклади за подобряване на адекватността и ефективността на системите за финансово управление и контрол, подпомага Кмета при изготвяне на план за действие и извършва проверки за проследяване изпълнението на препоръките;
10. Изготвя и представя на Кмета и на Общински съвет годишен доклад за дейността по вътрешен одит, който се изпраща на дирекция „Вътрешен контрол” на Министерство на финансите до 28 февруари на следващата година.
(3) Звеното за вътрешен одит осъществява дейността си за вътрешния одит на всички структури, програми, дейности и процеси в Общината, включително на разпоредителите със средства от Европейския съюз, на разпоредителите от по-ниска степен към Общината, търговски дружества по чл. 61 от Търговския закон с общинско участие в капитала и лечебни заведения – търговски дружества със смесено държавно и общинско участие в капитала, когато в същите не е изградено самостоятелно звено за вътрешен одит.
Чл. 56. (нов, Заповед № 688/21.06.2018 г.) Звено „Секретариат на Общински съвет“ подпомага дейността на Председателя на Общинския съвет при осъществяване на правомощията му по подготовката, свикването и провеждането на заседанията на Общинския съвет и на неговите комисии, както следва:
- Осъществява организационно и технически подготовката на материалите и заседанията на Общинския съвет чрез Председателския съвет и във взаимовръзка с общинските звена; протоколира заседания; изготвя и предава по надлежния ред материалите за заседанията и решенията на Общински съвет.
- Подпомага организационно и технически работата на Постоянните и създавани Временни комисии към Общински съвет и техните председатели като подготвя и протоколира заседания; изготвя и връчва по надлежния ред решенията/становищата им.
- Поддържа актуална база данни в локалната мрежа относно документите на Общински съвет – Решения, Наредби, Правилници, Стратегии, Програми, Планове, Докладни записки, Протоколи; поддържа актуална база данни за водените съдебни дела, свързани с актовете на Общински съвет.
- Предоставя изискващите се материали от и за заседанията на Общински съвет на Областния управител, Кмета, членове на кметския екип и служители на ръководно ниво, на медиите; подава регулярно на определените длъжностни лица актуална информация за поместване на официалния сайт на общината в частта, касаеща Общински съвет.
- Съхранява надеждно документите на Общински съвет и Постоянните и други комисии; при поискване, предоставя на граждани възможността да четат на място копия от актовете на Общински съвет в Клуба на съветника.
- (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) Създава и поддържа публичен електронен регистър на питанията по чл. 33, ал. 1, т. 4 от ЗМСМА и отговорите към тях.
- (нова, Заповед № 444/03.04.2025 г.) Подготвя отчет за дейността на Общински съвет и неговите комисии чрез информационната система за контрол на изпълнението в АИС.
Раздел ІІІ
ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТА НА ОБЩИНСКАТА АДМИНИСТРАЦИЯ
Чл. 57. Организацията на работа на общинската администрация се осъществява съгласно правилника, вътрешните правила, правилници, процедури, инструкции и системи, свързани с нея, и утвърдени от Кмета на Общината.
Чл. 58. (1) Работното време на служителите от общинската администрация при 5-дневна работна седмица е 8 часа дневно и 40 часа седмично.
(2) Работното време на служителите се определя в границите от 8.00 до 17.00 ч. и с обедна почивка от 12.00 до 13.00 ч.
(3) Работното време на административните звена, които осъществяват административно обслужване на гражданите, e от 8.00 до 17.00 ч., с обедна почивка за служителите 60 минути между 11.00 и 14.00 ч.
Чл. 59. (1) При необходимост и с оглед спецификата на изпълняваните от тях функции, служители в някои от структурните звена изпълняват задълженията си и след изтичането на работното време по ал. 2 и ал. 3 на предходния член, без да се нарушава междудневната и междуседмичната почивка.
(2) Редът за изпълнение на задълженията извън работното време и начинът за конкретизиране размера на допълнителен отпуск се определят от Кмета на Общината.
ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 1. Този Устройствен правилник може да се изменя и/ или допълва със заповед на Кмета на Общината при промяна в структурата на общинската администрация и/ или изменения във функциите на общинските звена, както и при законодателни промени.
§ 2. Устройственият правилник за организацията и дейността на общинската администрация в Община град Добрич е утвърден със Заповед № 419/08.04.2016 г. (изм. и доп. със Заповед № 1031/30.08.2017 г., изм. и доп. със Заповед № 688/21.06.2018 г., Заповед № 444/03.04.2025 г., и отменя Устройствен правилник за организацията и дейността на общинската администрация, утвърден със Заповед № 382/26.03.2012 г. на Кмета на Община град Добрич.
§ 3. Контролът по изпълнението на настоящия Устройствен правилник се възлага на секретаря на Община град Добрич.
§ 4. Настоящият Устройствен правилник е утвърден на основание чл. 44, ал. 1 т. 17 от ЗМСМА.
§ 5. (Заповед № 1031/30.08.2017 г.) Неразделна част от Устройствения правилник е Приложение № 1 – одобрената с Решение № 20-5/30.05.2017 г. на Общински съвет град Добрич структура и обща численост на общинска администрация.
§ 6. (изм., Заповед № 444/03.04.2025 г.) Неразделна част от Устройствения правилник е Приложение № 1 – одобрената с Решение № 3-4/19.12.2023 г. на Общински съвет град Добрич нова структура на общинската администрация.