ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 1. (1) Този правилник се приема на основание чл. 52, ал. 2 от Закона за общинската собственост и урежда осъществяването дейността на Общинско бюджетно предприятие „Устойчиви дейности и проекти”.
(2) Общинското бюджетно предприятие „Устойчиви дейности и проекти” се създава, преобразува и закрива с решение на общинския съвет на основание чл. 54, ал. 1 от Закона за общинската собственост.
(3) Общинското бюджетно предприятие не е юридическо лице и осъществява дейността си от името на Община град Добрич в рамките на предоставените му правомощия.
(4) Общинското бюджетно предприятие осъществява дейността си въз основа на настоящия правилник, в съответствие с изискванията на действащото законодателство и решенията на Общински съвет град Добрич.
ПРЕДМЕТ НА ДЕЙНОСТ
Чл. 2. (доп. с реш. № 37-2 от 14.09.2010 г., изм. с реш. № 42-6 от 18.12.2018 г.)Предметът на дейност на Общинското предприятие е: поддържане на зелената система, ново озеленяване, охрана, благоустройство и комунални дейности, поддържане на общинската инфраструктура, социално обслужване, организация, изпълнение и текущ контрол на дейности по проекти.
Чл. 3. Определеният предмет на дейност може да се изменя с решение на Общински съвет град Добрич.
СЕДАЛИЩЕ
Чл. 4. (изм. с реш. № 37-2 от 14.09.2010 г.) Общинското бюджетно предприятие „Устойчиви дейности и проекти” има седалище град Добрич с адрес на управление: ул. „Георги Измирлиев“ № 14.
ПРАВОМОЩИЯ НА ПРЕДПРИЯТИЕТО
Чл. 5. При осъществяване на дейността си общинското бюджетно предприятие:
1. Сключва договори с трети лица като представител на Общината;
2. Управлява предоставеното му общинско имущество;
3. Разработва и дава предложение за подходяща административно – управленска структура и разписание на длъжностите;
4. Разходва средствата в рамките на утвърдения с Решение на Общински съвет град Добрич бюджет за дейността.
УПРАВЛЕНИЕ И ПРЕДСТАВИТЕЛСТВО
Чл. 6. Общинското бюджетно предприятие се ръководи и представлява от директор.
Чл. 7. Кметът на общината назначава директора на общинското бюджетно предприятие и сключва индивидуален трудов договор с него, като урежда трудовите правоотношения, съгласно Кодекса на труда.
Чл. 8. Директорът организира и управлява дейността на предприятието съгласно действащото законодателство, решенията на Общинския съвет и заповедите на Кмета на Общината.
Чл. 9. За осъществяването на своите правомощия директорът на общинското бюджетно предприятие издава заповеди.
Чл. 10. Директорът назначава, преназначава и уволнява работниците и служителите на общинското бюджетно предприятие и урежда трудовите правоотношения с тях, съгласно Кодекса на труда.
ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ДИРЕКТОРА (нов с реш. 16-5 от 18.12.2020г.)
чл. 11. (нов с реш. 16-5 от 18.12.2020г.) При осъществяване на дейността на ОП „Устойчиви дейности и проекти“ Директорът:
1. (нова с реш. 16-5 от 18.12.2020г.) Управлява предоставеното му общинско имущество;
2. (нова с реш. 16-5 от 18.12.2020г.) Разходва средствата на предприятието в рамките на утвърдения с решение на Общински съвет гр. Добрич, бюджет за дейността;
3. (нова с реш. 16-5 от 18.12.2020г.) Разработва и дава предложение за подходяща административно-управленска структура и разписание на длъжностите;
4. (нова с реш. 16-5 от 18.12.2020г.) Разработва Правилник за вътрешния ред на общинското предприятие, в който се съдържат специфични разпоредби за организацията на стопанската му дейност, Вътрешни правила за организация на работната заплата, длъжностно разписание, поименно разписание на длъжностите на общинското предприятие и ги представя за утвърждаване от Кмета на Община гр. Добрич;
5. (нова с реш. 16-5 от 18.12.2020г.) Разработва и утвърждава длъжностни характеристики на персонала;
6. (нова с реш. 16-5 от 18.12.2020г.) Няма право да сключва договори с трети лица, освен граждански договори за дейности, за които няма съответен специалист, след съгласуване с Кмета на Община гр. Добрич.
СТРУКТУРА НА ПРЕДПРИЯТИЕТО
Чл. 12. (изм. с реш. 16-5 от 18.12.2020г.) Организационно – управленската структура /Приложение А/ и численият състав /Приложение Б/ на предприятието се утвърждават от Общинския съвет, а длъжностното разписание – от Кмета на Общината.
Чл. 13. (изм. с реш. 16-5 от 18.12.2020г.) Директорът на общинското предприятие е на пряко подчинение на Кмета на Общината.
ОРГАНИЗАЦИЯ НА ОТЧЕТНОСТТА И КОНТРОЛ
Чл. 14. (изм. с реш. 16-5 от 18.12.2020г.) Общинското бюджетно предприятие осъществява счетоводната си дейност съгласно изискванията на Закона за счетоводството.
Чл. 15. (изм. с реш. 16-5 от 18.12.2020г.) Община град Добрич регистрира предприятието пред статистическите органи.
ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
Настоящият правилник е изготвен в съответствие с изискванията на чл. 52, ал. 2 от Закона за общинската собственост и влиза в сила от деня на приемането му от Общинския съвет.
§1. (нов с реш. 16-5 от 18.12.2020г.)Правилникът за изменение и допълнение на Правилника за дейността на ОП „Устойчиви дейности и проекти“ влиза в сила от датата на обнародване в печата или разгласяването му по друг начин на територията на общината.
Приет с решение № 22-1 от 02.12.2004 г. на Общински съвет град Добрич, изм. и доп. с реш. № 37-2 от 14.09.2010 г. на Общински съвет град Добрич, изм. и доп. с решение № 42-6 от 18.12.2018 г. на Общински съвет град Добрич; изм. и доп. с решение № 16-5 от 18.12.2020 г. на Общински съвет град Добрич.
Приложение А
СТРУКТУРА НА ОБЩИНСКО БЮДЖЕТНО ПРЕДПРИЯТИЕ
„УСТОЙЧИВИ ДЕЙНОСТИ И ПРОЕКТИ”
ДИРЕКТОР |
Администрация |
Звено Охрана |
Звено Озеленяване |
Приложението е изм. с реш. № 42-6 от 18.12.2018 г. на Общински съвет град Добрич.
Приложение Б
ДЛЪЖНОСТНО РАЗПИСАНИЕ НА ОБЩИНСКО ПРЕДПРИЯТИЕ
„УСТОЙЧИВИ ДЕЙНОСТИ И ПРОЕКТИ”
№ |
Длъжностно наименование |
Численост |
1 |
Директор |
1 |
2 |
Специалист озеленител |
1 |
3 |
Гл. счетоводител |
1 |
4 |
Счетоводител |
1 |
5 |
Експерт |
1,5 |
6 |
Техник озеленител |
4 |
7 |
Специалист |
0,5 |
8 |
Специалист Човешки ресурси |
1 |
9 |
Оператор копирна техника |
1 |
10 |
Оператор телефонна централа |
1 |
11 |
Домакин |
2 |
12 |
Организатор охрана |
1 |
13 |
Охранител |
10 |
14 |
Портиер |
1 |
15 |
Електротехник поддръжка на сгради |
1 |
16 |
Електротехник обслуж. и рем. на електросъоръжения |
2 |
17 |
Огняр |
1 |
18 |
Огняр/ работник озеленяване |
1 |
19 |
Шофьор лек автомобил |
1 |
20 |
Шофьор лекотоварен автомобил |
1 |
21 |
Шофьор платформа/ организатор резитби |
1 |
22 |
Шофьор платформа |
1 |
23 |
Шофьор товарен автомобил |
4 |
24 |
Шофьор-цистерна |
1 |
25 |
Тракторист |
1 |
26 |
Чистач |
6,5 |
27 |
Архивар |
0,5 |
28 |
Монтьор ремонт на машини и оборудване |
1 |
29 |
Работник озеленяване |
72 |
ВСИЧКО ЧИСЛЕНОСТ: |
122 |
Приложението е изм. с реш. № 42-6 от 18.12.2018 г. на Общински съвет град Добрич.
Дата на публикуване: 04.01.2021 г.
Файлове: