Наредба за условията и реда за използването на спортни обекти собственост на Община град Добрич, предоставени за управление на ОП „Спортни имоти“

A A A

ГЛАВА ПЪРВА

ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

 

Чл. 1. (1) Настоящата наредба определя условията и реда за използването на спортни обекти – общинска собственост на територията на Община град Добрич, предоставяни безвъзмездно за дейностите по чл. 103, ал. 1 от Закона за физическото възпитание и спорта (ЗФВС).

(2) По реда и при условията на тази наредба се отдават под наем, учредява се право на ползване или право на строеж на спортни обекти или части от тях – общинска собственост, посочени в програмата по чл. 8, ал. 9 от Закона за общинската собственост в частта й за общинските спортни обекти, представляващи обект на управление и разпореждане по смисъла на Закона за физическото възпитание и спорта.

Чл. 2. (1) Списъкът на спортните обекти се приема от общинския съвет по предложение на кмета на общината, заедно с програмата по чл. 8, ал. 9 от Закона за общинската собственост, в частта й за общинските спортни обекти.

Чл. 3. (1) Спортните обекти – общинска собственост, по изключение, могат да се ползват и за културни и други прояви с обществен характер, при условие, че не се възпрепятства общата спортна дейност и не се нанасят вреди върху тях.

(2) За всяко конкретно мероприятие по ал. 1, кметът на общината издава заповед, с която се определят редът и условията за ползване на спортния обект.

Чл. 4. (1) За ползване, наем и учредяване на ограничени вещни права върху спортни обекти по реда на настоящата наредба могат да кандидатстват лица, които отговарят на изискванията, предвидени в Закона за физическото възпитание и спорта и Правилника за неговото прилагане, както и на следните изисквания:

1. да имат седалище и да развиват дейността си на територията на Община град Добрич, с изключение на спортните федерации;

2. да са вписани в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, извършващи дейност в обществена полза, воден от Агенцията по вписванията към министъра на правосъдието;

3. да са вписани в публичните регистри по чл. 9, ал. 1, т. 1 от ЗФВС, водени от Министъра на младежта и спорта;

4. да водят активен тренировъчен процес и да участват в състезания, включени от съответната спортна федерация в държавния и международен спортен календар;

5. да нямат просрочени финансови задължения към Община град Добрич и към държавата;

6. да водят отчетност, съгласно Закона за счетоводството и Националните счетоводни стандарти;

7. да са изпълнили задълженията си към Община град Добрич по предходно финансиране или подпомагане и/или по договори за ползване на спортни обекти – общинска собственост;

8.състезателите на спортния клуб по съответния спорт, с изключение на националните състезатели, да водят тренировъчен и учебен процес на територията на Община град Добрич;

9. да имат треньорски кадри с професионална правоспособност и квалификация, съгласно действащата нормативна уредба.

10. да нямат собствена спортна база, с изключение на спортните федерации

11. да не представляват свързани лица по смисъла на §1, т.10 от ДР на ЗФВС.

(2) Истинността на тези обстоятелства кандидатът удостоверява с декларация по образец.

Чл. 5. (1) Исканията за ползване, наем и получаване на ограничени вещни права върху спортни обекти по реда на настоящата Наредба се разглеждат от комисия в състав от пет члена, двама от които са общински съветници. В състава на комисията задължително се включват юрист, икономист и представител на ОП „Спортни имоти“ и по един представител на постоянните комисии по Общинска собственост и Спорт и младежки дейности при Общински съвет град Добрич.

(2) В случай, че член на комисията е свързано лице по смисъла на § 1, т. 15 от допълнителните разпоредби на Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество с участник в конкурса или с членове на негови управителни или контролни органи, се извършва замяна с резервен член.

Чл. 6. (1) Лицата на които е предоставено използването на спортни обекти, следва да ги поддържат в безопасно и добро функционално състояние. При необходимост, съгласувано с общинска администрация, да поставят видеонаблюдение, осветителна техника и други подобни мерки, насочени към повишаване на безопасността.

(2) ) До 30 април на съответната година, лицата по ал. 1 представят в ОП „Спортни имоти“ протоколи с отразено актуално състояние на спортния обект, констатираните проблеми и предприетите мерки за отстраняването им.

(3) Състоянието на предоставените за използване спортни обекти и съоръжения се проверява ежегодно от комисия, назначена от кмета на общината, в чийто състав се включват експерти в областта на строителството, спорта, общински имоти и други в зависимост от спецификата на обекта.

(4) Спортните обекти – общинска собственост се застраховат в полза на община град Добрич.

Чл. 7. (1) В договорите за предоставяне под наем на спортни обекти задължително се предвиждат следните условия:

  1. предоставеният спортен обект не може да бъде използван за други дейности, освен за посочените в него;
  2. предоставеният спортен обект не може да бъде пренаеман или предоставен за безвъзмездно използване на трети лица. Неспазването на това изискване е основание за прекратяване на договора за наем;
  3. всички разноски по поддръжката и експлоатацията във връзка с използването следва да бъдат заплатени от лицето, на което е предоставен спортния обект;

4. предоставения спортен обект трябва да бъде предаден обратно във владение на общината при изтичане или прекратяване на договора в състояние, не по-лошо от състоянието, в което е получен;

  1. да се сключи договор за застраховка в полза на Община град Добрич по реда на чл. 105 от Закона за физическото възпитание и спорта, в съответствие с условията, предвидени в настоящата Наредба;
  2. да бъде предвиден депозит за обезпечаване задълженията за заплащане разходите по поддръжка, експлоатация и предаване на обекта в състояние не по-лошо от състоянието в което е получен;

7. да бъдат предвидени санкции при нарушение на задълженията.

(2) В договорите за наем задължително се включват следните прекратителни основания:

1. при неполагане на грижата на добрия стопанин от страна на наемателя при ползване на спортния обект (това основание намира съответно приложение и спрямо суперфициаря);

2. с изтичане на срока на договора, като се предвиди, че мълчаливо продължаване на договора не е допустимо;

3. ако наемателят не застрахова спортния обект за срока на договора и не изпълнява задълженията си, произтичащи от договора за застраховка;

4. ако се установи, че наемателят използва не по предназначение предоставения му за използване спортен обект или го е преотдал изцяло под наем на трето лице;

5. ако не съобщи незабавно на общината за евентуални посегателства и повреди върху наетия спортен обект;

6. ако ползвателят не изпълнява задълженията си за инвестиция в съответните срокове;

7. при неплащане на наемната цена и/или на текущите разноски за повече от три месеца;

8. ако се установи, че наемателят не отговаря на изискванията или впоследствие престане да отговаря на изискванията, предвидени в чл. 108 от Закона за физическото възпитание и спорта;

9. неизпълнение на задължението за заплащане на публични държавни и общински вземания, като данъци, такси и др. подобни;

10. при извършване на промени в спортния обект, несъвместими с обичайното му използване;

11. при наличие на неотложна общинска нужда, която не може да бъде задоволена по друг начин.

(3) При сключване на договор за наем за срок до 30 години, задължително се уговаря неустойка за разваляне на договора, поради неизпълнение на задълженията на наемателя.

(4) Неизпълнението на задълженията, предвидени в ал. 1, началната липса или последващото отпадане на някое от обстоятелствата, предвидени в чл.4 от Настоящата наредба, чл. 24, ал.1 от Правилника за прилагане на Закона за физическото възпитание и спорта, както и установяването на финансово затруднение на Община град Добрич по смисъла на Глава Осма „а“ от Закона за публичните финанси, представлява основание за едностранно извънсъдебно прекратяване на договора от страна на общината.

(5) Договорите за наем, сключени по реда и условията на тази наредба се прекратяват при съответно прилагане на чл. 15, ал. 1 от Закона за общинската собственост.

 

ГЛАВА ВТОРА

ПРЕДОСТАВЯНЕ НА БЕЗВЪЗМЕЗДНО ПОЛЗВАНЕ НА СПОРТНИ ОБЕКТИ – ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ

 

Чл. 8. Спортни обекти – публична или частна общинска собственост могат да се предоставят безвъзмездно за определен срок, след решение на Общинския съвет.

Чл. 9. (1) Право да кандидатстват за безвъзмездно ползване на спортни обекти или части от тях, имат спортни клубове, които са вписани в регистъра по чл. 9, ал. 1, т. 1 от ЗФВС, които отговарят на изискванията, посочени в чл. 4 от настоящата наредба.

(2) На един кандидат се предоставя за безвъзмездно използване само един спортен обект - общинска собственост, освен в случаите когато съответните спортни обекти се намират в един имот.

Чл. 10. (1) При кандидатстване за безвъзмездно ползване на спортни обекти – общинска собственост, всеки спортен клуб подава до кмета на Община град Добрич заявление по образец към настоящата наредба – Приложение № 1.

  1. Към заявлението по предходната алинея, кандидатите прилагат следните документи:
    1. Справка по Приложение № 2 от настоящата наредба;
    2. Справка – информация от спортно училище с поименен списък на състезатели и треньори на щат;
    3. Справка – информация от съответната федерация, в която членува спортния клуб с поименен списък на картотекираните състезатели, по възрастови групи и национални състезатели.
    4. Декларация по чл.4, ал.2 от Наредбата

(3) След подаване на първо заявление по ал. 1, отнасящо се до конкретен общински спортен обект, общинска администрация изготвя съобщение, че за спортния обект има интерес за безвъзмездно му ползване и определя срок за подаване на заявления, като съобщението се залепва на информационното табло на общината и на входа на спортния обект и се публикува на интернет страницата на общината. Срокът за подаване на заявления не може да бъде по-кратък от 30 дни от датата на публикуване на съобщението.

(4) Когато след изтичане на срока по ал. 3, за съответния общински спортен обект или част от него има постъпило само едно заявление, ведно с приложимите документи по ал. 2, кметът на общината внася предложение до Общински съвет – град Добрич за предоставяне на безвъзмездно ползване на общинския спортен обект.

(5) Общинският съвет се произнася с решение. Въз основа на решението, кметът на общината издава заповед, която предвижда конкретния период и/или график за използването на спортния обект; периодите, през които достъпът до спортния обект ще се осъществява свободно, както и дейностите по чл. 103, ал. 1 от Закона за физическото възпитание и спорта, за които той ще се използва.

(6) При наличие на повече от едно заявление за кандидатстване за безвъзмездно ползване на спортния обект – общинска собственост или част от него, преди внасянето на предложението по чл. 10, ал. 4, се извършва класиране на кандидатите за изготвяне на график за ползване на конкретния обект.

Чл. 11. (1) Оценката и класирането на спортните клубове за разпределяне на ползването се извършва, въз основа на информацията, попълнена в справката по Приложение № 2.

(2) Данните от справката по Приложение № 2 и приложените документи се попълват в Приложение № 3, съгласно което се извършва оценяването.

(3) Спортните клубове, развиващи повече от един вид спорт, попълват отделно Приложение № 2 за всеки вид спорт.

Чл. 12. (1) След изтичане на срока по чл. 10, ал. 3, при условие, че в общинска администрация е постъпило повече от едно заявление, комисията по чл.5 от настоящата наредба се събира за оценка и класиране на кандидатите.

(2) За своята работа комисията съставя протокол, в който се описват подадените заявления и приложените документи и прави мотивирано предложение за класиране на кандидатите.

(3) В срок от пет работни дни от приключване на своята работа, комисията предоставя изготвения протокол за одобряване от кмета на общината.

(4) След одобряване на протокола, кандидатите, по реда на класиране заявяват график за ползване на обекта от кандидата. Комисията по чл.5, на базата на постъпилите заявления съставя цялостен проект на график за ползване на обекта.

(5) кметът на общината внася предложение до общински съвет за предоставяне на безвъзмездно ползване на общински спортен обект, въз основа на решението, на което се сключва договор.

 

ГЛАВА ТРЕТА

ОТДАВАНЕ ПОД НАЕМ

Чл. 13. (1) Спортен обект - общинска собственост може да се отдава под наем за срок до една година без търг или конкурс на спортен клуб – сдружение с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност, на спортна федерация или на обединен спортен клуб, вписани в регистъра по чл. 9, ал. 1 от Закона за физическото възпитание и спорта и които освен на условията, посочени в чл. 4 от настоящата наредба следва да:

1. не са обявени в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност;

2. не са в ликвидация;

3. нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения към държавата и общината, освен ако не са отсрочени или разсрочени.

(2) Свързани лица по смисъла на § 1, т. 13 от допълнителните разпоредби на Закона за публичното предлагане на ценни книжа не могат да са самостоятелни кандидати или участници в една и съща процедура по отдаване под наем на спортен обект.

(3) В списъка, одобрен от Общинския съвет, се посочват спортните обекти, за които се предвижда възможността за отдаване под наем при условията по ал. 1.

(4) В едномесечен срок от обявяване на обектите по ал. 3 кандидатите за сключване на договор за наем подават мотивирано писмено заявление, отнасящо се до съответния спортен обект, в Община град Добрич.

(5) Писменото заявление съдържа изрично посочване на спортен обект, вписан в одобрения списък, мотивирано изложение на обстоятелствата за подаване на заявлението, индивидуализация на кандидата и допълнителна информация за неговата спортна дейност и обществен принос към спорта. Към заявлението се подава и декларация за съответствие с изискванията по ал. 1.

(6) Комисията по чл. 5, в едномесечен срок от изтичането на срока по ал. 4 разглежда постъпилите искания и прави предложения за приемане или отхвърлянето им.

(7) При подадени две или повече искания за един и същи спортен обект, се спазват следните принципи на предимство в посочената поредност:

1. кандидат, неползващ към момента друга общинска спортна база, да бъде с предимство пред кандидат, ползващ такъв;

2. кандидатът, развиващ вида спорт, за който е основното предназначение на спортния обект, пред останалите кандидати;

3. спортни федерации пред спортни клубове;

4. кандидатът, който е приложил инвестиционна програма или заявил намерение да извърши подобрения в наетия спортен обект пред останалите кандидати.

5. кандидатът с най-голям обществен принос в спорта пред всички останали кандидати.

(8) Въз основа на предложението на комисията и решението на общинския съвет, кметът на общината сключва договор за наем с избрания кандидат. Договорът за наем следва да отговаря изцяло на предвидените изисквания в настоящата наредба, Закона за физическото възпитание и спорта и Закона за общинската собственост.

Чл. 14. Спортни обекти или части от тях - общинска собственост, може да се отдават под наем за срок до 10 години, след провеждане на търг или конкурс по реда и условията на настоящата Наредба и при съответно прилагане на Наредбата за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество за неуредените въпроси.

Чл. 15. Спортни обекти или части от тях - общинска собственост може да се отдават под наем за срок до 30 години на спортен клуб, спортна федерация или обединен спортен клуб, които са вписани в регистъра по чл. 9, ал. 1 от Закона за физическото възпитание и спорта, след провеждане на публично оповестен конкурс по реда и условията на настоящата Наредба и Наредбата за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество за неуредените въпроси.

Чл. 16. (1) Процедурата по отдаване на спортния обект или на част от него се открива въз основа решение на общинския съвет, със заповед на кмета на Община град Добрич, която съдържа:

  1. описание на спортния обект;
  2. начална наемна цена за използването му, определена с решение на общинския съвет, въз основа на оценка, извършена от лицензиран независим оценител;
  3. място за закупуване на конкурсната документация;
  4. краен срок за подаване на предложения.
  5. конкурсната документация.

(2) За съдържанието и реда, по който да се изготвя конкурсната документация, се прилагат изискванията на глава осма от Наредбата за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество.

Чл. 17. (1) Конкурсът се обявява най-малко 14 дни преди датата на провеждането му на интернет страницата на общината, както и на видно място в сградата на общината и на спортния обект.

(2) Обявлението за конкурса съдържа реквизитите, предвидени в чл. 16 от настоящата Наредба, съответно Наредбата за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество.

(3) Конкурсът се провежда от комисията по чл.5. Заседанията на комисията са редовни, когато на тях присъстват поне половината от членовете, включително нейният председател.

(4) За своите заседания комисията води протоколи, които се подписват от всички присъстващи. Когато някой от членовете на комисията има особено мнение, то се отбелязва в протокола и към него се прилагат писмени мотиви.

Чл. 18. (1) Офертите на кандидатите се изготвят в писмена форма, в съответствие с изискванията, предвидени в конкурсната документация.

(2) Към офертите кандидатите задължително следва да представят:

  1. при договор за наем за срок до 10 години на спортен обект или част от него - документите, предвидени в чл. 109 от Закона за физическото възпитание и спорта;
  2. при договор за наем за срок до 30 години - документите, предвидени в чл. 109 и чл. 110 от Закона за физическото възпитание и спорта.

(3) Кандидатите подават офертите в срока, определен в заповедта на кмета на хартиен и на електронен носител при условията и реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги. Офертите се подават в непрозрачен плик, върху който се отбелязва пълното наименование на спортния обект, наименованието и адрес на кандидата и данни за контакт. Подадените оферти се вписват в специален регистър, съдържащ техния входящ номер, дата и час на постъпване. Не се приемат оферти, подадени извън определения срок.

Чл. 19. (1) Комисията взема решение в закрито заседание, с обикновено мнозинство от присъстващите с явно гласуване.

(2) Оценяването на офертите се извършва по следните показатели:

1. размер на предложената наемна цена;

2. размер на предвидените инвестиции;

3. възможностите за развитие на спортната дейност и постигнатите спортни резултати.

(3) При оценката по показателя по ал. 2, т. 2 се отчитат стойността на предвидените инвестиции, както и заложените в инвестиционната програма типове дейности, етапите и сроковете за изпълнението на програмата.

(4) При оценката по показателя по ал. 2, т. 3 се отчитат предвидените от кандидата възможности за достъп до обекта и за организиране на спортни мероприятия, а когато кандидатът е лице, вписано в регистъра по чл. 9, ал. 1, т. 1 от ЗФВС – и постигнатите от негови спортисти класирания в спортни състезания.

(5) При вземане на решение от комисията, за отдаване под наем за срок до 10 години с най-висока относителна тежест при формиране на комплексната оценка е размерът на предложената наемна цена и наличие на доказателства, обосноваващи възможността за развитие на спортната дейност в спортния обект, а при конкурс за отдаване под наем за срок до 30 години - размерът на предвидените инвестиции от страна на кандидата, изчислен на базата на пазарната стойност на правото на собственост върху спортния обект.

(6) При еднаква оценка на две или повече оферти наемателят се определя чрез теглене на жребий между кандидатите, получили еднакви оценки на подадените от тях оферти.

Чл. 20. (1) Комисията приключва своята работа в 14-дневен срок от отварянето на офертите и изготвя мотивиран доклад, който заедно с протоколите от проведените заседания и документацията се предава на кмета на общината.

Докладът съдържа:

1. списък на отстранените участници и мотивите за отстраняването;

2. класиране на участниците според оценяването на офертите;

3. предложение за определяне на спечелилия кандидат.

(2) Въз основа на решението на комисията, в тридневен срок от приключване на конкурса, кметът издава заповед за утвърждаване на класирането и определяне на спечелилия конкурса кандидат. В заповедта се посочват и недопуснатите кандидати.

(3) Всички кандидати се уведомяват за резултатите от конкурса чрез публикуване на заповедта на интернет страницата на община град Добрич и връчването й по реда на АПК.

Чл. 21. (1) Конкурсът се прекратява със заповед, когато:

1. не е подадена нито една оферта;

2. нито една оферта не отговаря на предварително обявените условия;

3. класираните до второ място включително кандидати последователно откажат сключването на договор.

(2) За заповедта по ал. 1 кандидатите се уведомяват по реда на чл. 20, ал. 3 от настояща наредба.

Чл. 22. В едноседмичен срок от влизане в сила на заповедта по чл. 20, ал. 2, кметът отправя писмено предложение за сключване на договор с класирания на първо място кандидат. В случай че той откаже да подпише договора или не се яви в едноседмичен срок след получаване на писменото предложение, кметът може да прекрати процедурата или ако е икономически целесъобразно, да сключи договор за наем с класирания на второ място участник.

Чл. 23. (1) Когато спортният имот или част от него, за който се провежда конкурсът, се притежава в режим на публична общинска собственост или срокът за отдаване под наем на спортния имот е повече от 10 години, докладът на комисията се изпраща до общинския съвет, който взема окончателно решение за утвърждаване на кандидата. Въз основа на окончателното решение, кметът издава заповед за сключване на договор за наем и сключва договор за наем.

(2) Всички подобрения в спортния обект стават собственост на наемодателя, като не се дължи обезщетение за стойността им.

 

ГЛАВА ЧЕТВЪРТА

УЧРЕДЯВАНЕ НА ОГРАНИЧЕНИ ВЕЩНИ ПРАВА

Чл. 24. (1) Ограничени вещни права по раздел IV от глава единадесета на ЗФВС върху спортни обекти и имоти – общинска собственост, за срок до 30 години се учредяват след включването им в списъка по чл. 104, ал. 1 от ЗФВС.

(2) Право на ползване и право на строеж, надстрояване и пристрояване може да се учредява безвъзмездно в полза на спортен клуб - сдружение с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност, спортна федерация или обединен спортен клуб, които са вписани в съответния регистър по чл. 9, ал. 1 от Закона за физическото възпитание и спорта, отговарят на изискванията на чл. 13, след решение на общинския съвет.

(3) Възмездно право на ползване и право на строеж може да се учредява в полза на юридически лица, които отговарят на изискванията на чл. 31, ал. 1 от Правилника за прилагане на Закона за физическото възпитание и спорта.

(4) Право на ползване и право на строеж, надстрояване и пристрояване може да се учредява само в полза на спортен клуб, който в последните 5 /пет/ години е регистриран и извършва спортна дейност на територията на Община град Добрич.

Чл. 25. (1) За учредяване на право на ползване или право на строеж, надстрояване и пристрояване, кандидатът подава заявление до кмета на Община град Добрич, като прилага към заявлението финансово обезпечена инвестиционна програма, отговаряща на изискванията, предвидени в чл. 114 и чл. 115 от Закона за физическото възпитание и спорта.

(2) Подаденото заявление се публикува на електронната страница на Община град Добрич в 7-дневен срок от неговото постъпване. Заявление за участие могат да подават и други кандидати в срок до два месеца от деня на оповестяването на първото подадено заявление. Заявления могат да се подават на хартиен и на електронен носител при условията и реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги.

(3) Заявленията се разглеждат в едномесечен срок, след изтичане на срока по ал. 2, от комисията по чл.5 от настоящата наредба, която с доклад до кмета на общината прави предложение за приемане или отхвърляне на исканията.

(4) При наличие на повече от едно подадено заявление за един и същи обект комисията класира допуснатите заявители по възходящ ред на база получената стойност от сумата на:

1. предложената стойност на инвестицията;

2. предложената цена за учредяване на ограниченото вещно право – в случаите, когато правото се учредява възмездно.

3. продължителността на договора, с който се учредява вещното право, като при равни показатели предпочитание се отдава на по-краткия срок;

4. инвестиционна програма, изпълнението на която би довела до по-значителен социален ефект в областта на физическото възпитание и спорта.

(5) При двама или повече заявители, получили равен резултат по ал. 1, предимство има заявителят, предложил по-кратък срок за изпълнение на инвестиционната програма. Ако и в този случай резултатът е равен, предимство получава заявителят, при осъществяване на инвестиционната програма на когото би се постигнал по-голям общественозначим социален ефект в сферата на физическото възпитание и спорта.

Чл. 26. (1) Въз основа на класирането комисията прави мотивирано предложение до кмета на общината за учредяване на ограниченото вещно право в полза на класирания на първо място заявител. В предложението комисията описва работата си и резултатите от нея.

(2) Въз основа на предложението по ал. 1 кметът внася в общинския съвет мотивиран доклад за вземане на решение за учредяване на ограниченото вещно право.

  1. Въз основа на решението на общинския съвет, кметът на Община град Добрич сключва договор с избрания кандидат, с който се учредява ограниченото вещно право.

(4) Сключеният договор следва да отговаря на всички изисквания, предвидени чл. 118 от Закона за физическото възпитание и спорта.

(5) Договорът се прекратява предсрочно при наличие на предвидените в чл. 119 от Закона за физическото възпитание и спорта предпоставки, както и при нарушения на вписаните в него условия.

Чл. 27. (1) Договорът за учредяване на право на ползване или право на строеж се сключва и прекратява от кмета на общината и съдържа:

1. описание на недвижимия имот, съответно на спортния обект, с посочване на вида, местонахождението (община, населено място, адрес, местност), номера на имота, площта и/или застроената площ и границите;

2. срока, за който се учредява правото на ползване или правото на строеж;

3. срока за приключване на строителството и за разрешаване на ползването на новия спортен обект – при учредяване на право на строеж;

4. срока за извършване на ремонта и обновяването и за разрешаване на ползването на спортния обект – при учредяване на право на ползване;

5. задълженията за спазване на изискванията по изпълнението на инвестиционната програма;

6. реда за осъществяването, установяването и приемането на дейностите по инвестиционната програма;

7. задълженията за спазване и изпълнение на условията за ползване съгласно чл. 103, ал. 1 от ЗФВС и условията за обществено ползване;

8. задължението на приобретателя по чл. 122, ал. 1 от ЗФВС;

9. основанията за предсрочното му прекратяване.

(2) Инвестиционната програма е неразделна част от договора.

(3) Когато финансирането е осигурено от международна спортна организация или от участие в международна програма, в срок до три месеца от сключването на договора по ал. 1 приобретателят предоставя договора за финансиране на компетентния орган по чл. 117 от ЗФВС. Договорът влиза в сила след предоставянето на договора за финансиране.

Чл. 28. (1) Правото на ползване се прекратява преди изтичането на срока, за който е учредено, когато:

1. на спортната федерация е отнет спортният лиценз или спортният клуб е заличен от регистъра по чл. 9, ал. 1, т. 1 от ЗФВС;

2. са нарушени разпоредбите на закона или условията на договора.

(2) Правото на строеж се прекратява преди изтичането на срока, за който е учредено, когато:

1. на спортната федерация е отнет спортният лиценз или спортният клуб е заличен от регистъра по чл. 9, ал. 1, т. 1 от ЗФВС;

2. са нарушени разпоредбите на закона или условията на договора;

3. в продължение на три години от учредяването му не е започнало строителството или в продължение на 5 години спортният обект не е въведен в експлоатация.

Чл. 29. (1) Разходите за учредяване на право на ползване или право на строеж и за осъществяване на свързаните с това административни процедури и производства са за сметка на приобретателя.

(2) Разходите по проектирането, изграждането и въвеждането в експлоатация на спортния обект – при учредяване на право на строеж, или извършване на ремонт и обновяване на спортния обект – при учредяване на право на ползване, са за сметка на приобретателя.

(3) Разходите, свързани с прекратяването на договора за учредяване на правото на ползване или правото на строеж, както и с уреждането на правата върху подобренията в полза на общината, са за сметка на приобретателя.

Чл. 30. (1) След изтичането на срока, за който е учредено правото на ползване или правото на строеж, всички подобрения в имота, съответно в спортния обект, стават собственост на общината и не се дължи обезщетение за стойността на подобренията.

(2) Когато юридическото лице, в полза на което е учредено право на ползване или право на строеж, е заличено в резултат на производство по несъстоятелност или ликвидация, преди изтичането на срока на учреденото право, всички подобрения в имота, съответно в спортния обект, остават в собственост на държавата, съответно на общината.

Чл. 31. (1) Забранява се извършването на действия и сключването на сделки, които имат за последица промяна на приобретателя, разпореждане или обременяване с тежести под каквато и да е форма на правото на собственост върху спортния обект, изграден при осъществяване на правото на строеж.

(2) Сделките по ал. 1 са нищожни.

(3) Спортният обект, изграден при осъществяване на правото на строеж, не може да е предмет на принудително изпълнение.

ГЛАВА ПЕТА

КОНЦЕСИИ

Чл. 32. Спортен обект - публична общинска собственост може да се предостави на концесия при условията и реда на Закона за концесиите и Закона за физическото възпитание и спорта.

 

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

 

§ 1. Настоящата наредба е приета на основание чл. 103, ал. 2, т. 2 от ЗФВС, с Решение №39 – 2/30.05.2023 г. на Общински съвет гр. Добрич и влиза в сила от 02.06.2023 г.

 

§ 2. Възлага на кмета на Община град Добрич последващи законови действия във връзка с изпълнение на решението.

§ 3. С влизането в сила на настоящата Наредба се отменя приложение 3 към Наредба за реда и придобиване, управление и разпореждане с общинска собственост.

Файлове:

Последна промяна: 13:42:07, 10 Юли 2023
Свали в pdf