1. Приемане на данъчна декларация за новопостроени или придобити по друг начин имоти на територията на община Добрич, съгласно чл.14 от Закон за местни данъци и такси

 

 

Подаване на декларацията - Декларацията по чл. 14 от ЗМДТ се подава от собственика или от носителя на вещното право на ползване, които са данъчно задължени лица.

Подадената декларация от един съсобственик, съответно ползвател, ползват и останалите съсобственици или ползватели. 

Срок за подаване на данъчната декларация – срокът за подаване на декларацията е 2-месечен, считано от датата на придобиване на имота или учредяване на правото на ползване или от настъпилата промяна във вече декларирани данни и 6-месечен при придобиване на имот по наследство. 

Към декларацията се прилагат следните документи:

  • за собственост /нотариален акт, съдебно решение, договор със силата на нотариален акт, постановление и др./;
  • за платен  данък при придобиване на имущества по дарение и по възмезден начин /когато няма такъв, данъка се заплаща в отдел “Местни данъци и такси”/;
  • удостоверение за наследници за имот, придобит по наследство.

За имот, който е основно жилище на лице с намалена работоспособност от 50 до 100 на сто, данък за недвижимите имоти се дължи със 75 на сто намаление. Лицата предявяват правото си за ползване на данъчното облекчение чрез данъчна декларация и представяне на ТЕЛК решение в 2-месечен срок.

Актуално

Община град Добрич ще закупи нови контейнери и оборудване за специализиран камион

04.06.2020

Сдружение „Регионално управление на отпадъците – Добрич“ даде своето съгласие Община град Добрич да използва сумата от  262 440 лв. от отчисленията по чл. 64 от Закона за управление на отпадъците, за закупуване по...

Община град Добрич ще закупи нови контейнери и оборудване за специализиран камион
ВИЖ ДОБРИЧ
23.45° C разкъсана облачност
Нагоре