Описание на обекта на обществената поръчка:
Поръчката представлява осъществяване на строителен надзор на извършващите се строителни и монтажни работи по изпълнението на жилищен блок „Добрич" с обслужваща част в УПИ ІІ, кв.12 по плана на ЦГЧ на град Добрич.
Техническият проект на обекта може да се разглежда на място от 8 - 12 часа в Община град Добрич, ул. България 12, стая 405, тел. 058 600705, инж. Галина Николова.
Количество или обем на поръчката:
Общата застроена квадратура на строежа е 1422,71 м2 и разгъната застроена квадратура 7555,39 м2.
Място на изпълнение на поръчката:
град Добрич
Прогнозна стойност:
75000 лв.
Условия за участие
Условия свързани с изпълнение на поръчката
Изискуеми депозити и гаранции:
Гаранцията за участие : Гаранцията за участие се представя в една от следните форми:
- парична сума в размер на 700 лв., преведена по сметка на Община град Добрич в "Общинска банка" АД, клон Добрич, IBAN: BG 71 SOMB 91303310000501; BIC: SOMBBGSF или оригинал на банкова гаранция на същата стойност;
Участникът сам избира формата на гаранцията за участие. Когато участникът избере гаранцията за участие да бъде банкова гаранция, тогава това трябва да бъде безусловна и неотменима банкова гаранция със срок на валидност 30 (тридесет) календарни дни след датата на изтичане на срока на валидност на офертата.
Гаранция за изпълнение на договора: Гаранциите за изпълнение на договора се представят в една от следните форми :
- парична сума в размер на 5 % от стойността на договора, преведена по сметка на Община град Добрич в "Общинска банка" АД, клон Добрич, IBAN: BG 71 SOMB 91303310000501; BIC: SOMBBGSF или оригинал на банкова гаранция на същата стойност. Банковата гаранция следва да бъде неотменима и безусловна, да бъде със срок съответстващ на минималните гаранционни срокове на СМР, съгласно Наредба №2 от 31 юли 2003г.за въвеждане в експлоатация на строежите в Р. България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти.
Условия и начин на финансиране и плащане:
Плащането на договорената сума се извършва по банков път, при условия определени в проекта на договора, приложен към документацията.
Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител е обединение на физически и/или юридически лица (когато е приложимо):
Необходимо е създаването на юридическо лице, когато участникът определен за изпълнител е обединение на физически и /или юридически лица.
Други особени условия:
Отстраняват се участици, за които са налице обстоятелствата по чл.47 , ал.1, 2 и 5 от ЗОП.
Когато не е приложено споразумение за създаването на обединение (консорциум), или в приложеното споразумение липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия или състава на обединението се е променил след подаването на офертата - участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка.
Условия за участие
Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри:
Изискуеми документи и информация:
1. Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника;
2. Копие от документа за регистрация или единен идентификационен код съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице.
3. За доказване на регистрация в професионални и търговски регистри за чуждестранни участници /кандидати/ е необходимо да се представят документи издадени от държавата, в която съответния участник/кандидат е установен или декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи съгласно националния му закон.
4. Документ за гаранция за участие, в зависимост от формата, която участникът е избрал /парична сума или банкова гаранция / - оригинал на платежния документ или оригинал на банковата гаранция;
5. Декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, 2 и 5 от ЗОП, съгласно приложените към документацията образци;
6. Подизпълнителите, които ще участват при изпълнението на поръчката, и дела на тяхното участие, ако участникът предвижда подизпълнител/и - участникът попълва декларация, съгласно приложения към документацията образец. Ако участникът не предвижда участието на подизпълнител, то същият представя декларация за не ползването на подизпълнител - съгласно приложения образец. Подизпълнителят/ите трябва да отговаря/т на всички изисквания, на които отговаря и кандидата. Когато за изпълнение на обществената поръчка се предвижда участие на подизпълнител/и, в офертата се посочват подизпълнителя/ите, процентът от общата стойност и конкретната част от предмета на обществената поръчка, която ще бъде изпълнена от всеки подизпълнителят/ите. Когато за изпълнение на обществената поръчка се предвижда участие на подизпълнител/и, се попълва Декларация за съгласие от подизпълнителят/ите - съгласно приложения към документацията образец;
7. Декларация, че участникът не е бил проектант и/или строител, и/или доставчик на строителни материали и изделия и, че няма специалисти наети по трудово или друго правоотношение, които да са били проектанти и/или строители, и/или доставчици, както и свързани с тях лица по смисъла на Търговския закон - съгласно приложения образец;
8. Декларация за запознаване с условията на поръчката - съгласно приложения образец;
9. Декларация, че участникът е запознат и приема клаузите на проекто - договора - съгласно приложения образец;
10. Декларация за спазване политиката по управление на околната среда - съгласно приложения образец ;
11. Сведения за участника - съгласно приложения образец;
12. Срок на валидност на офертата - срокът не може да бъде по-кратък от посочения в обявлението (посочва се в офертата/заявлението - съгласно приложението);
13. Срок за изпълнение на поръчката - следва да бъде съгласно посочения в обявлението (посочва се в офертата/заявлението - съгласно приложението);
14. Ценово предложение - попълва се приложение образец към документацията за участие;
15. Попълнено и подписано заявление /оферта/ за участие, съгласно приложения към документацията образец;
16. Документ за закупена документация - заверено копие.
Документите трябва да бъдат представени във вида и формата, посочени в указанията за подготовка на офертата.
Икономически и финасови възможности
Изискуеми документи и информация:
17. Доказателства за икономическото и финансово състояние:
17.1. Заверено от участника копие от счетоводен баланс и отчет за приходите и разходите за предходните три финансови години (2007г., 2008г. и 2009г.);
17.2. Справка за общия оборот на Участника и за оборота, реализиран от строителен надзор на обекти,от високото строителство за предходните три финансови години (2007, 2008г. и 2009г.);
17.3. Копие от застраховка за професионална отговорност, покриваща минималната застрахователна сума за този строеж, определена с Наредба за условията и реда за задължителното застраховане в проектирането и строителството (обн.,ДВ., бр.17 от 02.03.2004г.).
В случай на обединение, всички документи и доказателства, посочени в точки 1 до 3 се представят съответно за всеки от партньорите. Когато по обективни причини кандидатът или участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителя приеме за подходящ.
Минимални изисквания:
- Годишният финансов резултат на участника, за последните три финансово приключили години (2007г., 2008г.2009г.) да бъде положителен;
- Оборотът на участника от строителен надзор на обекти, от високото строителство за последните 3 финансово приключили години (2007, 2008г. и 2009г.) да не е по- малък от 150 000 лв. сумарно за всички години;
Когато Участникът е обединение, се приема сумарно реализираният обем на всички участници в обединението.
- Професионалната дейност от застраховката за професионална отговорност съгласно чл.171, ал.1,2,3 от ЗУТ да отговаря на предмета на поръчката. Застраховката да е в сила минимум 30 дни след изтичане срока на валидност на офертата. Обединението /сдружението/ трябва да отговаря колективно на изискванията по т.17.1 и т.17.2 и поотделно (за всеки един от участниците в него) за изискванията по т. 17.3.
Технически възможности
Изискуеми документи и информация:
18. Доказване на техническите възможности и/или квалификацията на кандидатите или участниците:
18.1. Копие от лиценза за упражняване на строителен надзор и за оценка на инвестиционни проекти, заедно със списъка на технически правоспособните лица, определени за упражняване на строителен надзор по съответните части, нотариално заверен/и;
18.2. Декларация, съдържаща списък на основни договори за строителен надзор на обекти от високото строителство - сгради, включително по години - 2007г., 2008г. и 2009г., възложител и стойност;
18.3. Препоръки/референции за добро изпълнение на договорите по т.18.2, дадени от предишни възложители, с посочени година, стойност и местонахождение на строежите, както и дали упражненият строителен надзор е изпълнен професионално и в съответствие с нормативните изисквания за последните 3 години (2007, 2008г. и 2009г.);
18.4. Списък с приложени Удостоверения за въвеждане в експлоатация на строеж и/или Разрешения за ползване - за последните 5 години (2005 г., 2006 г., 2007 г., 2008 г. и 2009 г.);
18.5. Списък и автобиографии на технически правоспособните физически лица, определени за упражняване на строителен надзор на строежа /обект на обществената поръчка/ по съответните проектни части;
18.6. Копия от документи, удостоверяващи образованието и професионална квалификация/правоспособност на лицата по т.18.5. (копия от дипломи);
18.7. Декларация за липса на наложени санкции от ДНСК/РДНСК и/или съответния еквивалентен орган в други или държавата на Участника;
18.8. Участникът следва да представи доказателства - писмени, че ще може да изпълни поръчката, в частта на изготвянето на техническия паспорт (част енергийна) в пълен обем съгласно Наредба № 5 от 28.12.2006г.
Минимални изисквания:
- Участникът да е лицензиран консултант съгласно чл.166 от ЗУТ за упражняване на строителен надзор. В случай на обединение, условието важи за всеки един член на обединението;
- Участникът трябва да притежава през последните 5 години (2005 г., 2006 г., 2007 г., 2008 г. и 2009 г.) непрекъсната дейност, като самостоятелен или водещ Консултант в строителния надзор на обекти;
- Участникът да разполага с минимален състав от правоспособни физически лица, определени за упражняване на строителен надзор на строежа /обект на обществената поръчка/ по специалности както следва:
- 2 /двама/ Строителни инженери със специалност - ПГС/ССС - 5 години трудов опит;
- 1 /един/ Инженер със специалност - В и К - 5 години трудов опит;
- 1 /един/ Електроинженер със специалност - Електрообзавеждане - 5 години трудов опит;
- 1 /един/ Инженер по ОВК - 5 години трудов опит;
- 1 /един/ Инженер със специалност - Геодезия - правоспособно лице по Закон за кадастъра и имотния регистър (ЗКИР);
Опита се доказва с трудов договор, граждански договор, трудова книжка и/или осигурителна книжка.
- Участниците/съдружниците в обединението не трябва да имат наложени санкции от ДНСК/РДНСК и/или съответния еквивалентен орган в други или държавата на Участника;
- Участникът следва да разполага с правоспособни физически лица, притежаващи Удостоверение за професионална квалификация за енергийно обследване, включени в Списъка с техническия персонал, определен за упражняване на строителен надзор на строежа /обект на обществената поръчка/ или Участника да има сключени договори (трудов или граждански) с лица притежаващи Удостоверение за професионална квалификация за енергийно обследване:
- в направление строителство и архитектура;
- в направление отопление;
- в направление Ел.
Специфични условия:
Лиценз за упражняване на строителен надзор по чл.167, ал.1 от Закона за устройство на територията (ЗУТ).
Условия за получаване на докуменацията за участие:
Получаване до: 15.04.2010 г.
Цена на офертата: 40 лв.
Час: 17:00
Условия за получаване и начин на плащане:
Документацията за участие се получава всеки работен ден от 08:00 - 17:00 часа в Центъра за услуги и информация /ЦУИ/ в сградата на Община град Добрич срещу документ за закупена документация в размер на 40 лв., внесени в касата на ЦУИ. Лицата имат право да я разгледат на място преди да я закупят.
Срок за подаване на документите:
Дата: 22.04.2010 г.
Час: 17:00
Условия при отварянето на офертите:
Дата, час и мястo:
Дата: 23.04.2010 г.
Час: 10.00
Място: Малка заседателна зала на Община град Добрич
Лица за контакти:
инж. Галина Николова и Здравка Иванова
ул."България"-12
тел. 058/ 600 - 001
факс: 058/ 600 - 166
e-mail: dobrich@dobrich.bg