ПРОЕКТ „ПАТРОНАЖНА ГРИЖА + В ОБЩИНА ГРАД ДОБРИЧ“
ПРОЦЕДУРА „ПАТРОНАЖНА ГРИЖА +“
ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА
„РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ“ 2014-2020 г.
На 19.04.2021 г. Община град Добрич и Управляващия орган на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г. сключиха Административен договор № BG05M9OP001-6.002-0096-C01 за изпълнение на проект „Патронажна грижа + в Община град Добрич“, по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-6.002 „Патронажна грижа +“.
Проектът е на стойност 881 303, 78 лв., финансиран по линия по на Европейския социален фонд;
Основните дейности по проекта са:
Направление 1 – дейност „Патронажна грижа – предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги;
Направление 2 – дейност „Превенция на COVID – 19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности;
Проектът „Патронажна грижа + в община град Добрич“ е насочен изцяло към:
- лица с увреждания, възрастни хора в невъзможност за самообслужване;
- лица над 54 г. и уязвими групи, включително лица поставени под карантина във
връзка с COVID-19, лица от рисковите групи за заразяване с COVID-19;
- потребители на социални услуги, делегирани от държавата дейности на територията
на Община град Добрич;
- служители на социални услуги, делегирани от държавата дейности на територията на
Община град Добрич;
По настоящата процедура са допустими за финансиране следните дейности:
По Направление 1:
- Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за
нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора.
- Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране.
- Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост,
вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция).
- Транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа, от/до домовете на
лицата;
Всяко лице от целевата група може да получава здравно-социални услуги (патронажна грижа) до 2 часа на ден.
Интегрирани здравно-социални услуги могат да получат 158 лица;
По Направление 2:
- Осигуряване на лични предпазни средства;
- Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги,
делегирани от държавата дейности;
- Тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от
държавата дейности за COVID-19;
- Въвеждане при необходимост на мерки за разделяне/изолиране на
потребителите на услугите, в т.ч. и физическо разделяне/преграждане на помещения, допълнителни плащания на персонала за положен извънреден труд, осигуряване на компютърна техника, таблети, телефонни апарати и др. Осигуряването на компютърна техника, таблети и телефони, др. електронни устройства е допустимо с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране, скайп връзка и др.);
Предоставянето на интегрирани здравно-социални услуги (патронажната грижа) и дейностите за превенция на COVID-19 в социалните услуги – делегирани от държавата дейности, са за период от 12 месеца, с дата на стартиране на проекта 19.04.2021 г. до 19.07.2022 г.