Във връзка с чл. 26, ал. 3 от Закона за нормативните актове Община град Добрич обявява обществено обсъждане на Правилник за изменение и допълнение на Правилника за организацията и дейността на Общински съвет град Добрич, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация за срок от 05.03.2019 г. до 22.04.2019 г. включително. Очакваме Вашите предложения и становища на адрес: dobrich@dobrich.bg.
ДО
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
ГРАД ДОБРИЧ
ДОКЛАДНА ЗАПИСКА
от
Мая Димитрова – зам.-председател на ПК „ПУКИЕ” и
Зорница Михайлова – председател на ПК „ЗОРК”
Относно: Приемане на Правилник за изменение и допълнение на Правилника за организацията и дейността на Общински съвет град Добрич, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация
УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИЦИ,
С решение № 2-2 от 24 ноември 2015 година на Общински съвет град Добрич бе приет Правилник за организацията и дейността на Общински съвет град Добрич, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация.
Приемането на Закон за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество, Обн. ДВ. бр.7 от 19 януари 2018 г. и последно изм. ДВ. бр.17 от 26 февруари 2019 г., налага настоящото предложение за изменение и допълнение на Правилника за организацията и дейността на Общински съвет град Добрич, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация.
- Причини и мотиви за приемане на Правилника за изменение и допълнение.
Според чл. 21, ал. 3 от ЗМСМА Общинският съвет приема правилник за организацията и дейността на общинския съвет, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация. С този нормативен акт колективният орган урежда правилата, които ще спазва при своята работа и по които ще взаимодейства с общинската администрация, в съответствие с действащото законодателство.
Приетият Закон за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество отменя действащия до 19 януари 2018 г. Закон за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси, което налага и промяна в Правилника за организацията и дейността на Общински съвет град Добрич, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация.
Промяната в нормативната база налага следните изменения и допълнения в действащия Правилник:
§1. Чл. 9, ал. 1, т. 3 се изменя по следния начин (текстът „по Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси“ се заменя с текста „по Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество“):
Чл. 9. (1) Правомощията на председателя на Общински съвет се прекратяват предсрочно при:
- ……………………….
- ……………………….
- влизане в сила на акт, с който е установен конфликт на интереси по Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.
§2. Чл. 18, ал. 2, т. 11 се изменя по следния начин (текстът „по Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси“ се заменя с текста „по Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество“):
Чл. 18. (1) …………………………………….
(2) Пълномощията на общинския съветник се прекратяват предсрочно:
- ……………………….
- ……………………….
……………………….
11. при влизане в сила на акт, с който е установен конфликт на интереси по Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.
§3. В ГЛАВА ДЕСЕТА – ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ се създава нов Параграф 6:
Параграф 6. Навсякъде в Правилника за организацията и дейността на Общински съвет град Добрич, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация вместо „Закон за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси“ да се чете „Закон за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.“
2. Цели и очаквани резултати от приемане на измененията.
С приемането на проекта за изменение и допълнение на Правилника за организацията и дейността на Общински съвет град Добрич, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация вътрешната нормативна уредба ще бъде приведена в съответствие с действащото в Република България законодателство.
3. Финансови средства, необходими за прилагането на новата уредба
За прилагането на предложените изменения и допълнения на Правилника не са необходими допълнителни финансови и други средства.
4. Анализ за съответствие с правото на Европейския съюз
Настоящият проект е подзаконов нормативен акт и съответствието му с правото на Европейския съюз е предопределено от синхронизирането на действащото българско законодателство с регламентите и директивите, относими към тази материя. Проектът е разработен в съответствие с Европейската харта за местно самоуправление. Тази харта е документът, подчертаващ необходимостта от отчитането в правните актове на всички особености на местните структури, с оглед задоволяването на потребностите на населението по места чрез ефективно местно самоуправление. Доколкото настоящият проект на Правилник е с предмет на подзаконов нормативен акт, който подлежи на издаване на основание чл. 21, ал. 2 и ал. 3 от Закона за местното самоуправление и местната администрация от Общински съвет като орган на местното самоуправление, то приложими са разпоредбите на Европейската Харта за местно самоуправление.
На основание чл. 26, ал. 2 от Закона за нормативните актове, проектът за изменение и допълнение е публикуван на интернет страницата на Община град Добрич.
На основание чл. 77 от Административно-процесуалния кодекс, във връзка с чл. 26, ал. 3 от Закона за нормативните актове, Община град Добрич уведомява всички заинтересовани лица, че открива производство по издаване на Правилник за изменение и допълнение на Правилника за организацията и дейността на Общински съвет град Добрич, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация. Заинтересованите лица и организации могат да се запознаят с проекта на интернет страницата на Община град Добрич. Формата за участие в производството по издаване на посочения акт от страна на заинтересованите лица и организации са писмени предложения, становища и възражения, които могат да бъдат депозирани в деловодството на Община град Добрич и на интернет страницата на общината на e-mail: dobrich@dobrich.bg, в срок до 22.04.2019 година.
- Предварителна оценка на въздействието.
Формуляр за частична предварителна оценка на въздействието* (Приложете към формуляра допълнителна информация/документи) |
|
Институция: Община град Добрич |
Нормативен акт: Правилник за изменение и допълнение на Правилника за организацията и дейността на Общински съвет град Добрич, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация
|
За включване в законодателната/ оперативната програма на Министерския съвет за периода: НЕ |
Дата: 05.03.2019 г. |
Контакт за въпроси: Мая Димитрова |
Телефон: 0896 735 454 |
Приемането на Закон за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество, Обн. ДВ. бр. 7 от 19 януари 2018 г. и последно, изм. ДВ. бр. 17 от 26 февруари 2019 г., налага настоящото предложение за изменение и допълнение на Правилника за организацията и дейността на Общински съвет град Добрич, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация.
Отмяната на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси и приемането Закон за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество налага и промяна в подзаконовите нормативни актове.
Отмяната на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси и приемането Закон за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество налага и промяна в подзаконовите нормативни актове. 1.3. Посочете дали са извършени последващи оценки на нормативния акт, или анализи за изпълнението на политиката и какви са резултатите от тях? Не са изготвяни последващи оценки на въздействието на проекта на акт. |
|
2. Цели: Вътрешната нормативна уредба ще бъде приведена в съответствие с действащото в Република България законодателство. |
|
3. Идентифициране на заинтересованите страни: Всички граждани на Община град Добрич. Посочете всички потенциални засегнати и заинтересовани страни, върху които предложението ще окаже пряко или косвено въздействие (бизнес в дадена област/всички предприемачи, неправителствени организации, граждани/техни представители, държавни органи, др.). |
|
4. Варианти на действие: Вариант: Без действие – Вътрешната нормативна база няма да съответства на законодателството. Вариант: С промяната в Правилника вътрешната нормативна уредба ще бъде приведена в съответствие с действащото в Република България законодателство. Идентифицирайте основните регулаторни и нерегулаторни възможни варианти на действие от страна на държавата, включително варианта „без действие“. |
|
5. Негативни въздействия: Не се очакват. Опишете качествено (при възможност – и количествено) всички значителни потенциални икономически, социални, екологични и други негативни въздействия за всеки един от вариантите, в т.ч. разходи (негативни въздействия) за идентифицираните заинтересовани страни в резултат на предприемане на действията. Пояснете кои разходи (негативни въздействия) се очаква да бъдат второстепенни и кои да са значителни. |
|
6. Положителни въздействия: Вътрешната нормативна уредба ще бъде приведена в съответствие с действащото в Република България законодателство. Опишете качествено (при възможност – и количествено) всички значителни потенциални икономически, социални, екологични и други ползи за идентифицираните заинтересовани страни за всеки един от вариантите в резултат на предприемане на действията. Посочете как очакваните ползи кореспондират с формулираните цели. |
|
7. Потенциални рискове: Няма потенциални рискове. Посочете възможните рискове от приемането на нормативната промяна, включително възникване на съдебни спорове. |
|
8.1. Административната тежест за физическите и юридическите лица: х Ще се повиши ☐ Ще се намали 8.2. Създават ли се нови регулаторни режими? Засягат ли се съществуващи режими и услуги? Не. |
|
9. Създават ли се нови регистри? Когато отговорът е „да“, посочете колко и кои са те Не. |
|
10. Как въздейства актът върху микро-, малките и средните предприятия (МСП)? ☐ Актът не засяга МСП х Няма ефект |
|
11. Проектът на нормативен акт изисква ли цялостна оценка на въздействието? ☐ Да х Не |
|
12. Обществени консултации: На основание чл. 26, ал. 2 от Закона за нормативните актове, проектът за нормативен акт е публикуван на интернет страницата на Община град Добрич. На основание чл. 77 от Административно-процесуалния кодекс, във връзка с чл. 26, ал. 3 от Закона за нормативните актове, Община град Добрич уведомява всички заинтересовани лица, че открива производство по издаване на Правилник за изменение и допълнение на Правилника за организацията и дейността на Общински съвет град Добрич, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация. Заинтересованите лица и организации могат да се запознаят с проекта на интернет страницата на Община град Добрич. Формата за участие в производството по издаване на посочения акт от страна на заинтересованите лица и организации са писмени предложения, становища и възражения, които могат да бъдат депозирани в деловодството на Община град Добрич и на Интернет сайта на общината на e-mail: dobrich@dobrich.bg, в срок до 22.04.2019 година.
Обобщете най-важните въпроси за консултации в случай на извършване на цялостна оценка на въздействието или за обществените консултации по чл. 26 от Закона за нормативните актове. Посочете индикативен график за тяхното провеждане и видовете консултационни процедури.
|
|
13. Приемането на нормативния акт произтича ли от правото на Европейския съюз? ☐ Да х Не …………………………………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………………. Моля посочете изискванията на правото на Европейския съюз, включително информацията по т. 8.1 и 8.2, дали е извършена оценка на въздействието на ниво Европейски съюз, и я приложете (или посочете връзка към източник).
|
|
14. Име, длъжност, дата и подпис на директора на дирекцията, отговорна за изработването на нормативния акт: Име и длъжност: Мая Димитрова, Зам.-председател на ПК „ПУКИЕ“
Дата:
Подпис: |
Във връзка с гореизложеното предлагам Общински съвет град Добрич да приеме следното
Проект!
РЕШЕНИЕ:
Общински съвет град Добрич, на основание чл. 21, ал. 2 и 3 от ЗМСМА, и чл. 76, ал. 3 и чл. 79 от АПК:
1. Приема Правилник за изменение и допълнение на Правилника за организацията и дейността на Общински съвет град Добрич, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация, както следва:
§1. Чл. 9, ал. 1, т. 3 се изменя по следния начин: „влизане в сила на акт, с който е установен конфликт на интереси по Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество“
§2. Чл. 18, ал. 2, т. 11 се изменя по следния начин: „при влизане в сила на акт, с който е установен конфликт на интереси по Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.”
§3. В ГЛАВА ДЕСЕТА – ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ се създава нов Параграф 6:
Параграф 6. Навсякъде в Правилника за организацията и дейността на Общински съвет град Добрич, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация вместо „Закон за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси“ да се чете „Закон за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.“
2. Възлага на Кмета на Община град Добрич да предприеме последващите, съгласно закона действия.
Вносители: ……………………….
/Мая Димитрова- зам.-председател на ПК„ПУКИЕ”/
……………………….
/Зорница Михайлова- председател на ПК „ЗОРК”/