Документът е публикуван на 16.11.2018 г.
Във връзка с чл. 26, ал. 3 от Закона за нормативните актове Община град Добрич обявява обществено обсъждане на Приемане на Правилник за изменение и допълнение на Правилника за дейността на ОП „Общински пазари“ в разделите „Предмет на дейност“ и „Структура на предприятието“ (Приложение А „Организационно-управленска структура“ и Приложение Б „Числен състав“) за срок от 16.11.2018 г. до 17.12.2018 г. включително. Очакваме Вашите предложения и становища на адрес: dobrich@dobrich.bg.
ДО
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
ГРАД ДОБРИЧ
ДОКЛАДНА ЗАПИСКА
от
Йордан Тошков Йорданов,
Кмет на Община град Добрич
Относно: Приемане на Правилник за изменение и допълнение на Правилника за дейността на ОП „Общински пазари“ в разделите „Предмет на дейност“ и „Структура на предприятието“ (Приложение А „Организационно-управленска структура“ и Приложение Б „Числен състав“)
УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИЦИ,
Правилникът за дейността на Общинско предприятие „Общински пазари“, организационно-управленската му структура – Приложение А и числеността на персонала – Приложение Б са приети с Решение № 27-2 от 27.10.2009г. на Общински съвет град Добрич и от тогава не са предлагани за актуализация.
Причини и мотиви за приемане на настоящите изменения и допълнения в Правилника за дейността на ОП:
Настоящата актуализация на Правилника се налага във връзка с:
- Необходимостта от вътрешна реорганизация на общинските предприятия, с цел по-балансирано разпределение на задълженията и отговорностите и по-ефективно управление на дейностите. Конкретното предложение е, считано от началото на следващата календарна година Контрол „Синя зона“ да премине от Общинско предприятие „Устойчиви дейности и проекти“ в Общинско предприятие „Общински пазари“ с цялата си численост, бюджет и активи (вкл. дейността на репатриращия автомобил и наказателния паркинг);
- Изпълнение на дадените препоръки в Одитен доклад с Вх.№ ОАУ – 1804 от 09.07.2018г. за извършен вътрешен одит на процеса по прилагане на правилата и процедурите на бюджетния процес във второстепенен разпоредител с бюджет – ОП „Общински пазари“. В доклада, като препоръка е вписано да се предприемат действия за актуализиране и приемане от Общински съвет град Добрич на Правилник за дейността на общинското предприятие с утвърдена актуална структура и численост на персонала, съобразени с предмета му на дейност.
Цели и очаквани резултати от приемане на настоящите изменения и допълнения в Правилника за дейността на ОП:
1. Да има балансирано разпределение на задълженията и отговорностите между ръководствата на ОП „Устойчиви дейности и проекти“ и ОП „Общински пазари“;
- Да има съответствие между утвърдения от Общински съвет град Добрич числен състав на персонала и действащите длъжностно и поименно щатни разписания, което пряко рефлектира и в съставянето на годишния бюджет на предприятието.
Финансови средства, необходими за прилагането на новата уредба:
За прилагането на новите текстове от Правилника за дейността на ОП не са необходими допълнителни финансови средства, извън тези планирани в годишните бюджети за Дейност 866 „Общински пазари и тържища“ и за Дейност 898 „Други дейности по икономиката“ – Звено: Контрол „Синя зона“.
Анализ за съответствие с правото на Европейския съюз и правото на Република България:
Предлаганият проект за приемане на Правилник за изменение и допълнение на Правилника за дейността на ОП „Общински пазари“ е разработен в съответствие с Европейското законодателство – Европейска харта за местно самоуправление, Европейска харта за регионално развитие, както и с директиви на Европейската общност, свързани с тази материя, предвид съответствието на основните нормативни актове (Закон за местното самоуправление и местната администрация и Закон за общинската собственост) с тях. Европейското законодателство е изградено върху водещи принципи на откритост, публичност и граждански контрол върху дейността на местните власти, което съответства на целите, поставени с предлаганите текстове в Правилника.
На основание чл. 26 от Закона за нормативните актове във връзка с чл. 77 от Административно-процесуалния кодекс, проектът за изменение и допълнение на Правилника за дейността на ОП „Общински пазари“ е публикуван на интернет- страницата на Община град Добрич, където заинтересованите лица могат да се запознаят с него и съответно да направят писмени предложения и да изразят становища в 30-дневен срок от публикуване на настоящия документ.
Предвид на гореизложеното, предлагам Общински съвет град Добрич да приеме следното
проект!
РЕШЕНИЕ:
Общински съвет град Добрич на основание чл. 21, ал. 1 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, чл. 52, ал. 4 във връзка с ал. 3 от Закона за общинската собственост и чл. 79 от Административно-процесуалния кодекс:
§1. Приема промяна на наименованието на документа, а именно: Правилникът за дейността на Общинско предприятие „Общински пазари“ считано от 01.01.2019 г. да носи името: Правилник за дейността на Общинско предприятие „Паркинги и пазари“.
§2. Изменя и допълва разпоредбата на чл. 2 от Правилника, както следва:
Чл.2. Предметът на дейност на общинското предприятие е: поддръжка, експлоатация, строителство и ремонт на търговски обекти, паркинги, съоръжения и пазари, предоставени му за ползване; събиране на дължимите наеми и такси за ползване на търговските обекти и съоръжения, събиране на такси и контрол на кратковременното платено паркиране „Синя зона“ на територията на град Добрич, организиране на дейността по принудително преместване (репатриране) на автомобили, съгласно действащите общински наредби.
§3. Изменя и допълва визираните в чл. 10 от Правилника Приложение А „Организационно-управленска структура“ и Приложение Б „Числен състав.
§4. Възлага на Кмета на Община град Добрич да извърши последващите, съгласно закона действия по изпълнение на решението.
ВНАСЯ:
ЙОРДАН ЙОРДАНОВ
Кмет на Община град Добрич