Община Добрич обявява обществено обсъждане на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за организацията, безопасността на движението и дисциплината на водачите на превозни средства и пешеходците на територията на Община град Добрич

A A A

Поради големият обществен интерес, Община град Добрич уведомява всички заинтересовани граждани, организации и юридически лица, че удължава срока за обществено обсъждане на подзаконов нормативен акт – Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за организацията, безопасността на движението и дисциплината на водачите на превозни средства и пешеходците на територията на Община град Добрич до 27 януари 2025 г. включително.

Формата за участие в производството по издаване на посочения акт от страна на заинтересованите лица и организации е чрез подаване на мнение, предложения, възражения, препоръки и други. Те могат да бъдат направени в срока на публично обсъждане до 27.01.2025г. на електронен адрес [email protected] и в деловодството на Центъра за услуги и информация.   

 

ДО

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

ГРАД ДОБРИЧ

ДОКЛАДНА ЗАПИСКА

 

От Йордан Йорданов

Кмет на Община град Добрич

 

Относно: Приемане на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за организацията, безопасността на движението и дисциплината на водачите на превозни средства и пешеходците на територията на Община град Добрич

 

УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИЦИ,

 

      Наредбата за организацията, безопасността на движението и дисциплината на водачите на превозни средства и пешеходците на територията на Община гр. Добрич е приета с решение № 18 – 1 от 28 март 2017 година на Общински съвет град Добрич. С нея се уреждат основните правила, правата и задълженията на Община гр. Добрич, физическите и юридическите лица, които са свързани с организацията, управлението и безопасността на водачите на моторни превозни средства на територията на Община град Добрич.  

      

  1. Причини, които налагат приемане на Наредбата, са следните:

     Електрическите тротинетки се превърнаха във феномен в много градове по света като алтернатива на автомобилния трафик. Напоследък обаче станахме свидетели на зачестяване на инцидентите, причинени в резултат от управление на тротинетки. В социалните мрежи се появиха нови кадри с хора, които карат с неразумно висока скорост между колите и в зоните за движение на пешеходци. Така например в рамките на две години – от 07.07.2020г. до 16.06.2022г., в МВР са регистрирани 1604 нарушения с електрически тротинетки. За тях са издадени 1342 фиша за глоби и 262 наказателни постановления по реда на Закона за движение по пътищата.

      Законодателят в лицето на Народното събрание на РБ, реагира и с параграф 58 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за изменение и допълнение на Закона за автомобилните превози е допълнен Законът за движението по пътищата, като е създадена уредба, която да осигури безопасното придвижване на лицата с електрически превозни средства, или т. нар. «електрически тротинетки». Уредбата на индивидуалните електрически превозни средства се намира в раздел XVIII на Закона за движението по пътищата – „Особени правила за някои участници в движението“. В чл.79, т.1,2 и 4 от Закона за движението по пътищата има конкретно описани изисквания, а в чл.80а, ал.1 от ЗДвП са описани конкретни задължения за водачите на подобни превозни средства. Законодателят в разпоредбата на чл.80а, ал.2 от ЗДвП, са въведени забрани по отношение на водачите на индивидуални електрически превозни средства, а именно:

  1. Да се движат по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост за движение е над 50км./ч.; ограничението не се прилага за улици с извадена велосипедна инфраструктура;
  2. Да се движат в зони, обозначени с пътен знак В9 – „забранено е влизането на велосипеди“;
  3. Да се движат по улици, обозначени с пътен знак Г13 – „пътна лента или платно за движение само на превозни средства от редовните линии“;
  4. Да развиват скорост, по – висока от 25 км./ч.;
  5. Да превозват други лица;
  6. Да се движат успоредно до друго индивидуално електрическо превозно средство или двуколесно пътно превозно средство;
  7. Да управлява превозното средство, без да държи кормилото с ръка;
  8.  Да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно средство или да се държи за него;
  9.  Да превозват, теглят или тласкат предмети, които пречат на управлението на превозното средство или създават опасност за другите участници в движението;
  10. Да управляват превозното средство по площите, предназначени само за пешеходци;
  11. Да използуват мобилен телефон при управлението на индивидуално електрическо превозно средство.

     Минималната възраст на водачът за управление на индивидуално превозно средство е шестнадесет години – по велосипедна инфраструктура и по пътищата и улиците с максимално разрешена скорост до 50 км./ч. и четиринадесет години – когато се движи по велосипедни алеи – чл. 80а, ал.3 от ЗДвП.

     Законодателят предоставя изричната компетентност на общинските съвети с нормата на чл. 80а, ал.4 от ЗДвП, с наредба да определят:

  1.  По - ниски максимално допустими скорости от 25 км./ч.;
  2.  Редът за определяне на задължителните зони за паркиране на индивидуалните електрически превозни средства, включително и максимално допустимия брой, както и условията и реда за тяхното предоставяне и ползване.

     С настоящият проект на наредбата, предлагаме да се създаде уредба на местно ниво, като се предвиди ограничение на скоростта и места за ползване на тротинетките, за да не се пречи на гражданите и да се избегнат инциденти с подобни превозни средства.

      В по – големите градове и столици, електрическите тротинетки до голяма степен са приравнени на велосипеди, като не могат да се движат по тротоарната мрежа (така е например в Лондон, Виена, Париж, Копенхаген и др.). В някои градове максималната скорост е ограничена до 20 км./ч., а в някои градове е ограничен и максималния брой на тротинетките.

     Освен това, извън зоните за платено паркиране в обособени паркинги, имаме намерение да въведем на т. нар. паркинги за платено паркиране с Централизирана система за управление NRJ Smart City. Системата представлява комплексно и гъвкаво решение за цялостен контрол на достъпа и разплащане на престоя на превозните средства. На местата където е въведена се извършва автоматизирано самотаксуване чрез разплащателни терминали, както и се осигурява контрол чрез видеонаблюдение на трафика в паркинга през цялото време. На местата където е въведена подобна технология, входът и изходът на паркинга се контролира от автоматизирани бариери с автоматизирани устройства и камери за наблюдение. Същите се захранват изцяло от ВЕИ. С тях ще се въведе интелигентна технология за самотаксуване, охрана, конфиденциалност и сигурност.

Накратко, системата на платеният паркинг ще функционира по следният начин:

- МПС подхожда към входната бариера. Водачът притежава регистриран номер с позволен достъп в системата (абонамент) - входната бариера се вдига, и МПС навлиза в територията на паркинга.

- Водачът не притежава гореизброените, рег. номер на МПС е разпознат успешно бариерата се вдига и МПС навлиза в територията на паркинга. Водачът на МПС паркира на място в общодостъпните зони за паркиране.

- Преди напускане на паркинга, водачът на МПС заплаща престоя си на някой от наличните pay station апарати (автоматичен разплащателен терминал). Има възможност да заплати в брой, с карта или мобилен телефон, тип смартфон на база NFC технология, на POS терминал. Таксуването се извършва на база въвеждане на регистрационен номер на МПС. При извършване на плащането фискалния бон, регистриращ продажбата, се визуализира на дисплей, без да се издава на хартиен документ. Водачът има възможност да напише валиден email адрес на който да получи касовия бон електронно.

- Преди напускане на паркинга, водачът на МПС избира да заплати престоя си по начин, различен от описания в т.3.1.7. - онлайн със смартфон или аналогично устройство, след сканиране на наличния QR код, отпечатан на различни места и разлепени в паркинга. След сканиране на QR кода водачът си записва регистрационния номер и системата му връща колко пари дължи за заплащане.

- След извършване на плащането, водачът на МПС разполага с гратисен период да напусне паркинга. Захожда към някоя от двете изходни бариери, рег. номер на МПС е успешно разпознат, бариера изход се вдига и МПС напуска паркинга.

   В проектът за изменение на наредбата, във връзка с въвеждане на новата система, са предвидени и текстове, които уреждат функционирането на платените паркинги, които са изцяло общинска собственост.

 

  1. Цели, които се поставят с приемане на наредбата:

 

     Постигане на съответствие и избягване на противоречия на текстовете от наредбата с нормите на Закона за движение по пътищата и Закона за автомобилните превози;

     Спазване принципите за откритост, публичност и граждански контрол върху дейността на местните власти, конкретно при определяне на правила за движение и организация на движението и паркирането на територията на общината;

     Увеличаване на дела на придвижващите се с електрически тротинетки в рамките на Община гр. Добрич;

     Подобряване на свързаността на мрежата на споделена мобилност с мрежата на обществения градски транспорт;

     Осигуряване на обществена осведоменост в областта на безопасното поведение на пътя при управление на електрически тротинетки;

     Подобряване на качеството на атмосферния въздух чрез алтернативни начини на предвижване в рамките на града;

 

  1. Финансови и други средства, необходими за прилагането на новата уредба:

 

     За прилагането на новите текстове от наредбата, не са необходими допълнителни финансови или други средства на Община град Добрич.

  1. Очаквани резултати от прилагането, включително финансовите, ако има такива.

 

Подобряване на пътната безопасност на територията на Община гр. Добрич в частта на движението на индивидуалните електрически превозни средства;

Подобряване на качеството на атмосферния въздух чрез алтернативни начини на придвижване;

Синхронизиране на текстовете от наредбата с действащото законодателство в Република България;

      Актуална нормативна база свързана с организацията на движението на територията на общината;

      Отстраняване на нормативни и административни несъответствия и празноти.

      Осъществяване на граждански контрол върху работата на администрацията.

      Увеличаване на дела на придвижващите се с индивидуални електрически превозни средства в рамките на Община гр. Добрич, като алтернативен начин на придвижване, посредством който се избягват задръстванията и се намалява автомобилният трафик.

 

5. Анализ за съответствие с правото на Европейския съюз и правото на Реп. България:

 

   Предлаганите промени в Наредбата за организация на движението на територията на Община гр. Добрич са съобразени с националното законодателство, относимата съдебна практика, както и с правото на Европейския съюз. Съдебната практика приема, че наличието на уредба на законово ниво, не е пречка за създаване на норми на подзаконово ниво в същата област на обществените отношения.

    Съгласно чл. 80а, ал.4, т.1-2 от Закона за движение по пътищата, законодателят предоставя изрично правомощие на общинските съвети с наредба да определят по – ниски от максимално допустимите скорости за движение на индивидуалните електрически превозни средства, както и редът за определяне на задължителните зони за паркиране, включително и максималния допустим брой, както и условията и реда за тяхното предоставяне и ползване.

   Във връзка с гореизложеното, изготвеният проект на нормативен акт е в съответствие с разпоредбите на приложимото българско право, както и с първичните и производни източници по чл. 288 от Договора за функциониране на Европейския съюз и най – вече с Европейската харта за местно самоуправление.   

   На основание чл.26, ал.2 от Закона за нормативните актове, проектът за изменение и допълнение е публикуван на Интернет страницата на Община град Добрич.

   На основание чл.77 от Административно-процесуалния кодекс, във връзка с чл. 26, ал. 3 от Закона за нормативните актове, Община гр. Добрич уведомява всички заинтересовани лица, че открива производство по издаване на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за организацията, безопасността на движението и дисциплината на водачите на превозни средства и пешеходците на територията на Община гр. Добрич. Заинтересованите лица и организации могат да се запознаят с проекта на Интернет - страницата на Община гр. Добрич. Общественото обсъждане и формата за участие в производството по издаване на посочения акт от страна на заинтересованите лица и организации са чрез писмени предложения, становища и писма, които могат да бъдат депозирани в деловодството на Община гр. Добрич и на Интернет сайта на общината на e-mail: [email protected].

   Предвид на гореизложеното, предлагам Общински съвет град Добрич да приеме следното

 

проект!

РЕШЕНИЕ:

 

      Общински съвет град Добрич, на основание чл. 21, ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, във връзка с чл. 80а, ал. 4  от Закона за Движението по пътищата и чл.79 от Административно – процесуалния кодекс, приема Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за организацията, безопасността на движението и дисциплината на водачите на превозни средства и пешеходците на територията на Община град Добрич, както следва:

    

     §1. Чл. 3, ал.7 се изменя по следния начин:

     Чл. 3. (7) Забраната по ал. 1 не се отнася за машини за снегопочистване, сметопочистване и сметоизвозване и за автомобилите и мотоциклетите със специален режим на движение, посочени в чл. 158 от Правилника за прилагане на Закона за движение по пътищата (ППЗДвП).

Стар текст: чл.3. (7) Забраната по ал. 1 не се отнася за велосипеди, машини за снегопочистване, сметопочистване и сметоизвозване и за автомобилите и мотоциклетите със специален режим на движение, посочени в чл. 158 от Правилника за прилагане на Закона за движение по пътищата (ППЗДвП).

    

       §2. Чл. 4, ал.1, т.10  се изменя по следния начин:

       т. 10. Паркирането в близост по – малка от 5 метра преди и след противопожарни хидранти;

       Стар текст:

       т. 10.  Паркирането върху противопожарни хидранти;

      

       В чл. 4, ал.1, се създава нова т.12  със следния текст:

        т.12. паркирането до места с разположени съдове за сметосъбиране по начин възпрепятстващ сметопочистването и сметоизвозването.

 

       §3. Създава се нов чл. 5 с ал.1, ал.2 и ал.3 към него, със следните текстове:

       Чл. 5 (1) Управлението на велосипеди и индивидуални електрически превозни средства на територията на Община гр. Добрич става при спазване на правилата и забраните, въведени в Закона за движение по пътищата.

        (2) Максимално допустимата скорост, която може да развива водачът на индивидуално електрическо превозно средство на територията на Община гр. Добрич е 15 км./ч..

         (3) Забранява се движението на велосипеди и индивидуални електрически превозни средства по тротоари, в паркове, градини, площади, детски площадки, площи, предназначени само за пешеходци, както и в рамките на кръстовищата с пресичания на пешеходни зони, с изключение на обособените за целта велосипедни алеи или ленти, означени по съответния начин. Ограничението не се прилага за пешеходци при движение чрез бутане на велосипед и индивидуално електрическо превозно средство.

 

        §4. чл. 13 се изменя по следния начин:

        Чл. 13. На улици, площади, булеварди, райони и паркинги - общинска собственост, може да се въведе режим за платено паркиране на леки и товарни автомобили с максимално допустима маса до 2,5 тона и на микробуси.

         Стар текст:

         Чл.13. (изм. и доп. с решение № 31-2/22.02.2022 г.) На улици, площади, райони и паркинги - общинска собственост, може да се въведе режим за платено паркиране „синя зона” на леки и товарни автомобили с максимално допустима маса до 2,5 тона и на микробуси.

Думата „булеварди“ се добавя и в чл. 19, чл. 30, чл. 32а и чл. 34 от Наредбата.

 

§5. В Наредбата след чл. 25, се създава нов Раздел IV с наименование „Обособени паркинги и платени абонаменти в зоните за платено паркиране“.

§6. В Раздел IV се създава нов чл.26 с ал. 1, ал.2 и ал.3 към него, със следните текстове:

Чл. 26.  (1)  По предназначението си, обособените паркинги могат да бъдат:

А. Публични – за почасово, абонаментно и за безплатно паркиране на всички желаещи;

Б. Според реда за паркиране, паркингите могат да бъдат платени или безплатни.

В. Според продължителността на паркиране – денонощни и с ограничено работно време.

(2) Паркингите за платено почасово паркиране се обозначават с пътна маркировка и неподвижен пътен знак, представляващ информационна табела, в който са посочени условията за паркиране на МПС, цената за престой, начинът на плащане и работното време. Същите могат да бъдат оборудвани с бариери и камери за видеонаблюдение и апарати за фото заснемане.

(3) Режимът за платено почасово паркиране в паркингите е валиден за всички при безплатен първоначален престой от 15 минути. След изтичане на времевия толеранс, паркирането се заплаща по цени, които са определени в Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община гр. Добрич.

 

§7. В Раздел IV, се създава нов чл. 26а, с ал.1, ал.2, ал.3, ал.4, ал. 5, ал.6, ал.7 към него, със следните текстове:

  1. В паркингите по чл. 26, безплатно могат да паркират:

а) автомобилите на Спешна медицинска помощ;

б) автомобилите на „Пожарна безопасност и защита на населението“;

в) служебните автомобили на главните и областни дирекции на МВР;

г) служебните автомобили на служба „Военна полиция“;

д) служебните автомобили на държавните институции, които пребивават в района на паркинга.

  1. В обхвата на паркингите се осигуряват определен брой специално обозначени места за преференциално паркиране на МПС, управлявани или превозващи хора с увреждания, съобразно изискванията на Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021г. на МРРБ.
  2. Преференциалното паркиране на лица с увреждания в обхвата на платения паркинг от МПС, които към момента при и по време на паркирането, пряко, непосредствено, конкретно и лично обслужват хора с увреждания е безплатно за времето до 2 /два/ часа паркиране на специално определените и сигнализирани за това места.
  3. Местата за паркиране са с възможно най – добър достъп от сградите, входовете, алеите, пешеходните зони и подходите към тях и се обозначават с пътен знак Д21 и с пътна маркировка с изобразен международен символ за достъпност.
  4. Организацията на движението в паркингите и поддържането на инфраструктурата, както и консумативните разходи се осигуряват от собственика на паркинга или лицето, което го ползва и стопанисва.
  5. Собствениците на паркинги, които са отворени за обществен достъп, задължително уведомяват Кмета на Община гр. Добрич за наличието на такъв паркинг, заедно с режимът за неговото ползване, брой места, цени за паркиране и местонахождение.
  6. Ползвателите на паркинги, паркират стриктно в обозначените за паркиране места, без да засягат или навлизат в съседни места за паркиране и спазват правилата за паркиране и движение, които са приети от собственика или ползвателя на паркинга.

 

§8. Досегашните Раздел IV става Раздел V, Раздел V става Раздел VI.

 

§9. Наименованието на досегашният Раздел V, който след изменението става Раздел VI от наредбата се изменя по следния начин:

Раздел VI

БЕЗПЛАТНО ПАРКИРАНЕ

ПАРКИРАНЕ НА МПС, ПРЕВОЗВАЩИ ХОРА С ТРАЙНИ УВРЕЖДАНИЯ

 

Стар текст:

Раздел V

БЕЗПЛАТНО ПАРКИРАНЕ

ПАРКИРАНЕ НА МПС, ПРЕВОЗВАЩИ ХОРА С УВРЕЖДАНИЯ

 

 

§10. В Чл. 30 се създават нови ал.1 и ал.2 и същият се изменя по следния начин:

Чл. 30. (1) На улици, булеварди, площади и паркинги – общинска собственост, включително където е въведен режим за платено паркиране, се осигуряват определен брой места за паркиране на моторни превозни средства  (МПС), обслужващи хора с трайни увреждания, на които съгласно експертно решение на трудово – експертна лекарска комисия/национална експертна лекарска комисия е установено вид и степен на увреждане или степен на намалена работоспособност 50 и над 50 на сто.

(2) Право да получат карта за безплатно паркиране на моторно превозно средство, обслужващо хора с трайни увреждания, и за използване на улеснения при паркиране имат лицата, които едновременно отговарят на следните условия:

1. Да са регистрирани по настоящ адрес на територията на Община гр. Добрич;

2. Да са лица, в това число деца с трайни увреждания, на които съгласно експертно решение на трудово – експертна лекарска комисия/национална експертна лекарска комисия е установено вид и степен на увреждане, или степен на трайна намалена работоспособност 50 и над 50 на сто.

Стар текст:

Чл.30. на улици, площади и паркинги – общинска собственост, включително където е въведен режим за платено паркиране „синя зона“, се осигуряват определен брой места за паркиране на МПС, обслужващи хора с трайни увреждания.

 

§11. Чл. 32  се изменя по следният начин:

Чл.32. МПС, обслужващи хора с трайни увреждания, могат да паркират в местата за платено паркиране без заплащане до 3 часа - на обозначените места за хора с трайни увреждания, с поставена отвътре, на предното стъкло, Карта за паркиране, издадена от кметове на общините на територията на страната, при условията на чл. 99а от ЗДвП.

Стар текст: Чл. 32. (изм. с решение № 31-2/22.02.2022 г.) МПС, обслужващи хора с трайни увреждания, могат да паркират в „синя зона” без заплащане - на обозначените места за хора с трайни увреждания, с поставена отвътре, на предното стъкло, Карта за паркиране, издадена от Кмета на Община град Добрич при условията на чл. 99а от ЗДвП.

 

§12. Чл. 33, ал.1 и ал.2  се изменят по следният начин:

Чл.33. (1) За издаване на Карта за паркиране по чл. 32 (Приложение 9), лицето с трайни увреждания, упълномощено от него лице, или негов законен представител подава заявление по образец до Кмета на Община град Добрич, в което се вписва информация за:

  1. Номер на експертно решение на трудово – експертна лекарска комисия/национална експертна лекарска комисия (ЕР на ТЕЛК/НЕЛК);
  2. Дата на издаване на ЕР на ТЕЛК/НЕЛК;
  3. Процент на трайно намалена работоспособност или степен на увреждане;
  4. Срок на определения процент трайно намалена работоспособност, или вид и степен на увреждане.

(2)  Към заявлението се прилага:

     1. Актуална цветна снимка;

2. Копие от нотариално заверено пълномощно, в случай че заявлението не се подава лично.

Стар текст:

Чл.33. (1) За издаване на Карта за паркиране по чл. 32 (Приложение 9) се подава заявление по образец до Кмета на Община град Добрич.

(2) Към заявлението се прилага:

1.(изм. с решение № 31-2/22.02.2022 г.) Информация за номер на решение на ТЕЛК за освидетелстване на трайно намалената работоспособност (сверява се с оригинала при подаване на документи);

2. (изм. с решение № 31-2/22.02.2022 г.) Актуална цветна снимка;

3. (изм. с решение № 31-2/22.02.2022 г.) Копие от нотариално заверено пълномощно, в случай че заявлението не се подава от лицето с увреждания;

 

В чл. 33 се създават нови ал.4, ал.5, ал.6 и ал.7 със следните текстове:

(4)  Карта за паркиране на МПС, обслужващо лице с трайно увреждане се издава от датата на която е получена информация за наличие на издадено ЕР на ТЕЛК/НЕЛК при регистрирана проверка в системата REGUX.

(5) Картата за безплатно паркиране се издава за срока на валидност на експертното решение на ТЕЛК/НЕЛК.

(6) Срокът на действие на картата за безплатно паркиране, издадена въз основа на пожизнено експертно решение е 5 /пет/ години от датата на издаването й. След изтичането на 5 годишния срок, същото може да се поднови ако не са налице промени в обстоятелствата.

(7) Правото на безплатна карта за паркиране на МПС, обслужващо лице с трайно увреждане се прекратява от датата на получена информация, че НЕЛК (при обжалвано ЕР на ТЕЛК) е намалил процента на трайно намалена работоспособност или вид и степен на увреждане под 50 %, или върне ЕР на ТЕЛК за преразглеждане (тоест счита се, че лицето вече не отговаря на определението в Закона за хората с увреждания за лице с трайни увреждания).

 

§13. В Приложение № 12 от Наредбата, табличната част по отношение на глобите, които се налагат при нарушения, се създават нови два текста с административно – наказателни разпоредби, както следва:

 

Основание                                      размер на глобата          при повторно и следващо

                                                                  в лева                                 нарушение

Чл. 5, ал. 2

50

100

Чл. 5, ал. 3

50

100

 

 

§14. В Допълнителните разпоредби на наредбата се създава нова точка 10 със следния текст:

т.10. "Индивидуално електрическо превозно средство" е пътно превозно средство, оборудвано с електрически двигател/и и максимална конструктивна скорост, надвишаваща 6 km/h, без или със място за сядане с височина на точка R (референтна точка на седене), ненадвишаваща 540 mm, когато превозното средство е с не повече от две колела или с височина на точка R, ненадвишаваща 400 mm, когато превозното средство е с три или повече колела, със собствена маса до 50 kg. Не са индивидуални електрически превозни средства инвалидните колички, обслужващи лица с увреждания.

 

§15. В преходните и заключителни разпоредби на наредбата се създават §1, §2 и  §3   със следните текстове:

§1. В Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги се създава нов чл. 57б. със следните текстове:

Чл. 57б. Общински съвет определя следните цени на услуги в обхвата на „обособените паркинги” по чл. 26, ал. 2 от Наредбата за организацията, безопасността на движението и дисциплината на водачите на превозни средства и пешеходците на територията на Община град Добрич, както следва:

1. За платено кратковременно паркиране от:

Леки автомобили - 2,00 лева на час;

2. За ползване на карта за платено паркиране в режим “СЛУЖЕБЕН АБОНАМЕНТ” – 120,00 лева за месец/бр.

3. За ползване на карта за режим на платено паркиране на МПС по постоянен и/или настоящ адрес е 20% от стойността на определената цена по т. 2.

4. За месечно ползване на режим на паркиране на МПС „МЕСЕЧЕН АБОНАМЕНТ“ – 150,00 лева.

 

§2. Навсякъде в Наредбата за организацията, безопасността на движението и дисциплината на водачите на превозни средства и пешеходците и Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община гр. Добрич, понятието „синя зона“ се заменя с думите „места за платено паркиране“.

 

§3. Наредбата за изменение и допълнение на Наредбата за организацията, безопасността на движението и дисциплината на водачите на превозни средства и пешеходците на територията на Община град Добрич е приета с Решение №……………….. на Общински съвет гр. Добрич и влиза в сила от датата на публикуване в печата.

 

 

 

 

ВНАСЯ:

ЙОРДАН ЙОРДАНОВ

Кмет на Община град Добрич

 

 

 

 

 

 

Файлове:

Публикувана на: 25 Октомври 2024 16:06:24
Свали в pdf